Hej!

Jag har tänkt att lägga nytt tak på min öppna uteplats. Idag har jag ett korrugerat plasttak men skulle vilja byta ut det mot kanalplasttak.

Jag tycker det är lite av en djungel när man söker och läser information. Jag har en del funderingar som jag hoppas någon kan hjälpa mig med:

-Fungerar det att sätta ett kanalplasttak i mitt fall? (se bifogade bilder)
-Behöver jag bygga till något innan jag monterar?
-Räcker tjocklek 10 mm eller behöver man använda t.ex 16 mm? Vill gärna att det ska se bra ut samt tåla lite snö på vintern.
-Tar gärna emot tips om tillverkare/modell (taket är L3xB5,5 m)
- Är det något annat som är bra att tänka på?

Tacksam för hjälp.

Uteplats med korrugerat plasttak över trädäck, möbler och barnvagn syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Korrugerat plasttak på en öppen uteplats med synliga träbjälkar, i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N Nypan76 skrev:
Hej!

Jag har tänkt att lägga nytt tak på min öppna uteplats. Idag har jag ett korrugerat plasttak men skulle vilja byta ut det mot kanalplasttak.

Jag tycker det är lite av en djungel när man söker och läser information. Jag har en del funderingar som jag hoppas någon kan hjälpa mig med:

-Fungerar det att sätta ett kanalplasttak i mitt fall? (se bifogade bilder)
-Behöver jag bygga till något innan jag monterar?
-Räcker tjocklek 10 mm eller behöver man använda t.ex 16 mm? Vill gärna att det ska se bra ut samt tåla lite snö på vintern.
-Tar gärna emot tips om tillverkare/modell (taket är L3xB5,5 m)
- Är det något annat som är bra att tänka på?

Tacksam för hjälp.

[bild] [bild]
Jag svarar på denna med hopp om att antingen TS eller någon annan kan dela med sig av kloka tankar.

Vi ska bygga en uteplats där halva delen ska ha tak. Min partner tycker korrugerad plast är för fult så jag undersöker alternativ, och kanalplast verkar vara det rimligaste alternativet.

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.