Luft måste in någonstans, så det kan till och med vara billigare med kattluckan än att sätta dit mer ventilation, men detta är förståss bara ett naivt önsketänkande.

Om det är obehagligt kallt och/eller bara irriterande att det drar kallt, bygg en liten låda med ett tätt draperi som minskar draget, kanske flytta kattluckan till ett mer begåvat ställe i huset som redan är kallt?
 
janwide janwide skrev:
Borde bli 400%
Så man kan gå 60 kr plus då med kattluckan?
 
janwide
Tror jag behåller luckan. Blir det för kallt så skaffar jag en katt till. De värmer bra när de kryper upp i knät.
 
  • Gilla
Nillea och 4 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Så man kan gå 60 kr plus då med kattluckan?
Stora pengar för tex en smålänning….
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
F
janwide janwide skrev:
Vi har en kattlucka för våra katter där de kan springa in och ut året runt. Det är bara en plastlucka och den är inte vidare tät. Det drar in rejält och det är kallt på golvet runt luckan vintertid. Någon som har någon ide' om hur mycket el katternas bekvämlighet kostar oss?
Vi har bergvärme.
.[bild]

Vad är alternativ kostnaden? Om ni ska öppna och stänga dörren manuellt flera gånger om dagen så drar det ju också ut värme.

Vi har garaget ihopbyggt med huset. Så jag har funderat på att sätta två luckor. En i dörren mellan garage och hus samt garage och utomhus.
 
  • Gilla
Roffe_riff och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.