Ja, Roomservice är väl sponsrade av Festool, och kör bara med svart/gröna verktyg. Jag har skymtat en slipgiraff och en Hilti slagborr vid något tillfälle, men det är nog det enda som inte varit Festool.
 
P
Raketforskaren skrev:
Ja, Roomservice är väl sponsrade av Festool, och kör bara med svart/gröna verktyg. Jag har skymtat en slipgiraff och en Hilti slagborr vid något tillfälle, men det är nog det enda som inte varit Festool.
även dewalt lådor har skymtats :)
 
Tror inte de är så mycket sponsrade som faktiskt hantverkare. Vill jag göra ett jobb bra vill jag ha bra verktyg/program/whatever, att en hantverkare kör med bra maskiner är ju givet för att denne snabbt ska uppnå ett bra resultat på ett ergonomiskt sätt.
 
phl skrev:
Tror inte de är så mycket sponsrade som faktiskt hantverkare. Vill jag göra ett jobb bra vill jag ha bra verktyg/program/whatever, att en hantverkare kör med bra maskiner är ju givet för att denne snabbt ska uppnå ett bra resultat på ett ergonomiskt sätt.
Förvisso, men på Room Services hemsida finns det en fet Festool-logga, den sitter nog inte där för skojs skull. ;-)

Dessutom har jag hört en intervju med Room Service-killarna där de ville skänka en Festool-dragare (eftersom de ändå fick nya "gratis") till en indisk snickare.

Men även om de inte hade varit sponsrade så skulle de givetvis ha haft haftkvalitetsverktyg ändå, det har du rätt i.
 
it-snubben skrev:
...Men så skruvade han ju ihop den rangligaste "vindskyddsväggen" som finns ändå... Skruv i ändträt och de fick lov att sträva upp den för att den inte skulle ramla. :D

Håller max till hösten.

Så vad hjälper verktygen om konstruktionen är kass.
Problemet är väl inte skruvarna i ändträet, utan att den saknar förankring i den ledd den höll på att falla i.

Skruva i ändträ funkar ju om det inte är någon belastning att tala om, vilket väl är fallet här.
 
Raketforskaren skrev:
Förvisso, men på Room Services hemsida finns det en fet Festool-logga, den sitter nog inte där för skojs skull. ;-)
Du har en poäng där ;) Har aldrig varit inne på någon hemsida till programmet...
 
Festool sponsrar Roomservice. Mattias sa i alla fall det till mig när jag frågade honom.
 
SVT är nog enda stället där det inte finns produktplaceringar. De hade ju t.o.m tejpat över Makita loggan...
 
Hela Roomserviceserien är en beställning från Målarmästarna.

Målarn
 
Ernst börjar bli väl självfixerad. Dom första åren var bra, men nu står jag inte ut med honom längre. Synd. Tacka vet jag bygglov.
MVH
 
I
husolle skrev:
Ernst börjar bli väl självfixerad. Dom första åren var bra, men nu står jag inte ut med honom längre. Synd. Tacka vet jag bygglov.
MVH

Instämmer till minst 200% :D Därför skönt att Ernst försvinner ur rutan och ska bli auktonist hos Tv4 i höst. Antagligen därför linslusen Timell skymtade till i Sommartorpet.
____________________
Byggaren
 
I
Pongu skrev:
---
Roligt med Timell och Ernst i samma program! :rolleyes:
Tur att Tina var där och räddade programmet!

/Pontus
Hur ett program, som ska ha handla om hur man bygger/fixar till och inreder ett sommarnöje/torp, samtidigt har kunnat tillåtits bli ett matprogram och en plattform/språngbräda för programledaren till konkurrenten Tv4, är mer än obegripligt. Det visar bara på att Svt1-s ledning inte vet vad de själv ska syssla med visavi oss tittare.

Skönt att bli av med linslusen Ernst och kanske få ett riktigt byggprogram i SVT-1 á typ Bygglov istället?
_________________
Byggaren
 
Det mest löjliga med sommartorpet är väl det ständiga upprepningarna av vad Ernst säger. Är det ett försök att locka MTV generationen till SVT eller vad skall det betyda?
Ernst är riktigt duktig på det han skall hålla på med, allt annat trams kan de väl skicka över till femman.
 
husolle skrev:
Ernst börjar bli väl självfixerad. Dom första åren var bra, men nu står jag inte ut med honom längre. Synd. Tacka vet jag bygglov.
MVH

Jag håller med fulltsändigt. Willy är för jäkla skön. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.