Hej
Jag har köpt mellanstruken panel för att spika på fasaden, kan man bara måla på den direkt från Beijer eller ska man tvätta/borsta rent den innan?

Jag tänkte måla två omgångar innan jag spikar upp dem, men vet inte om det är ett måste att rengöra dem först.
Tack på förhand.
 
M MalikG skrev:
Hej
Jag har köpt mellanstruken panel för att spika på fasaden, kan man bara måla på den direkt från Beijer eller ska man tvätta/borsta rent den innan?

Jag tänkte måla två omgångar innan jag spikar upp dem, men vet inte om det är ett måste att rengöra dem först.
Tack på förhand.
Varför måla 2 gånger när den redan är struken med grundfärg och vanlig färg?

Onödig kostnad att lägga 2 lager t .
 
T Titagurgi skrev:
Varför måla 2 gånger när den redan är struken med grundfärg och vanlig färg?

Onödig kostnad att lägga 2 lager t .
Jag kanske var otydlig, men jag måste måla med röd färg, mellanstrukningen är vit, så den passar längan.
 
M MalikG skrev:
Jag kanske var otydlig, men jag måste måla med röd färg, mellanstrukningen är vit, så den passar längan.
Kan du måla slamfärg på akrylat färg?
 
Nu är det sen påkommet men Karl Hedin har panel med några grundkulörer på mellanstrykningen .

Jag skulle målat en gång innan monterig och en gång på plats så slipper man se spikarna.
 
T Titagurgi skrev:
Kan du måla slamfärg på akrylat färg?
Det är vanlig röd färg, inte slamfärg. Rustas Premium Röd
 
Wigert Wigert skrev:
Nu är det sen påkommet men Karl Hedin har panel med några grundkulörer på mellanstrykningen .

Jag skulle målat en gång innan monterig och en gång på plats så slipper man se spikarna.
Tack, jag funderar på antingen måla två gånger innan montering för att sen gå på spikarna med liten pensel eller en gång och sedan måla på huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.