KristinaRT
Skulle behöva tips och råd;
Vår 12 år gamla induktionshäll verkar ha gett upp, och behöver ersättas. Inte oväntat har det skett produktutveckling de senaste åren :cool:

Något som verkligen verkar ha blivit populärt är flexibla zoner, vissa hällar är ju bara en enda flexibel zon…. Men är det så bra? Är det värt den extra kostnaden att välja en häll med både vanliga och flexibla zoner?

Vilka funktioner är användbara och vilka är meningslösa? Vi gillar boost, men just nu är det ungefär den enda funktionen vi faktiskt använder just nu….

Och till sist, kan någon som köpt häll sista åren som kan tipsa (eller avråda) om märke och modell :)
 
A
KristinaRT KristinaRT skrev:
Skulle behöva tips och råd;
Vår 12 år gamla induktionshäll verkar ha gett upp, och behöver ersättas. Inte oväntat har det skett produktutveckling de senaste åren :cool:

Något som verkligen verkar ha blivit populärt är flexibla zoner, vissa hällar är ju bara en enda flexibel zon…. Men är det så bra? Är det värt den extra kostnaden att välja en häll med både vanliga och flexibla zoner?

Vilka funktioner är användbara och vilka är meningslösa? Vi gillar boost, men just nu är det ungefär den enda funktionen vi faktiskt använder just nu….

Och till sist, kan någon som köpt häll sista åren som kan tipsa (eller avråda) om märke och modell :)
Köp siemens
 
  • Gilla
Grumsgrums och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
electroluxaren skrev:
Köp siemens
Skulle gärna göra det, men hålet i vår 4 cm granitskiva är 490 djupt och 680 brett - hittar ingen siemens som passar i de dimensionerna (men jag kanske inte har letat på tätt ställe???)
 
A
KristinaRT KristinaRT skrev:
Skulle gärna göra det, men hålet i vår 4 cm granitskiva är 490 djupt och 680 brett - hittar ingen siemens som passar i de dimensionerna (men jag kanske inte har letat på tätt ställe???)
Aj då!
Då har du sk... gt i det blå skåpet.
Du får ta vad som passar utan att välja eller ta fram sågen...
 
  • Haha
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Vi har ikea blixtsnabb.
Den har 5 zoner som med hjälp av flexibla zoner kan göras till 2 stora och en mindre i mitten, alternativt 3 + en jätteliten.
Vi är nöjda med den i alla fall.
 
  • Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Köp siemens
Varför?
 
Jag köpte en Siemens 80 cm häll för ca 12 år sedan. Den gick sönder tre gånger på två år, lagad på garanti. För tre år sedan gick den sönder igen och jag beställde en ny av Siemens. Jag har ännu inte fått den!!! Köpte en Cylinda 80 spis tills jag skulle få min Siemens. Helnöjd med Cylindan!! Blir nog aldrig mer Siemens!! Har aldrig använt de flexibla zonerna!
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Skulle gärna göra det, men hålet i vår 4 cm granitskiva är 490 djupt och 680 brett - hittar ingen siemens som passar i de dimensionerna (men jag kanske inte har letat på tätt ställe???)
Hittade du någon häll som passade det hålet och som du är nöjd med? Har nästan exakt samma mått i min stenskiva och en trasig häll.
 
Har kört en AEG 80 cm häll sedan 2011, funkar perfekt, och flitigt använd även om glaset börjat bli lite smårepigt.

/S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.