Grundläggningsarbete med två metallstänger som står upp ur en betongfot i ett grävt hål, med en spade i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävt hål i trädgården för byggprojekt med jordhög och metallpelare stödd på betongblock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd grop som visar en betongfundamentpelare med synlig armering och nedre delen av en rostad armeringsjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!

Har precis tagit ner en rostig och vind flaggstång på 20 meter och står nu inför att få upp fundamentet. Fundamentet är en gjuten kvadrat och under den ett oljefat.

Jag gissar på att lösningen är att gräva runt fundamentet, bila och lämna oljefatet i marken..

Någon som har något annat smart förslag?

Eller någon som har gjort något likande och kan säga hur lång tid själva processen tog?

Glada hälsningar
// utan flaggstång
 
Eller hitta någon med rejäl lastare som kan lyfta upp hela paketet.
 
Det hade onekligen varit den minst svettiga lösningen, hade jag haft en budget som hade lite mer rondör hade jag gjort det, men sparar pengarna till trädgården som skall anläggas när eländet är uppe ut marken, helt eller delvis
 
Spara fundamentet! Ett rejält fundament om du skulle vilja ha en flaggstång igen senare.
Under tiden du funderar på det, måla det i nån snygg färg som passar huset, så kan det vara kvar en bra tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.