Hej alla vilken luftavfuktare rekommenderar ni till en källare på 80kvm. Har kollat på woods bärbar luftavfuktare men vet inte om det räcker till.
Modellen jag kikade på heter woods ld44
 
Tja.

vi har en
Woods Avfuktare SW38FW och är mkt nöjda. Vet ej vad den har för förbrukning men har den alltid på och vår elräkning har inte varit dyr iallafall.
 
  • Gilla
Jayward och 1 till
  • Laddar…
H Husärlivet skrev:
Tja.

vi har en
Woods Avfuktare SW38FW och är mkt nöjda. Vet ej vad den har för förbrukning men har den alltid på och vår elräkning har inte varit dyr iallafall.
Jag kommer såklart kombinera med en luftvärmepump också för att hålla igång värmen.
 
J Jayward skrev:
Jag kommer såklart kombinera med en luftvärmepump också för att hålla igång värmen.
Vår källare är kallställd. Blir aldrig under 10 grader ändå. Har ni bara källaren som förvaring / förråd så hade inte jag satt ner värme. Men llvp är ju billig att köra. Precis satt in en Daikin pump o kör full ac på övervåningen. Ca 3 kWh om dagen. Billigt.
 
H Husärlivet skrev:
Vår källare är kallställd. Blir aldrig under 10 grader ändå. Har ni bara källaren som förvaring / förråd så hade inte jag satt ner värme. Men llvp är ju billig att köra. Precis satt in en Daikin pump o kör full ac på övervåningen. Ca 3 kWh om dagen. Billigt.
Källaren har renoverats om till att det skall va boende med dusch toalett rum och vardagsrum.
 
  • Gilla
Husärlivet
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Källaren har renoverats om till att det skall va boende med dusch toalett rum och vardagsrum.
Ner med en Daikin pump. Vi kör med Daikin solo xhr 30.
 
H Husärlivet skrev:
Ner med en Daikin pump. Vi kör med Daikin solo xhr 30.
Tack kom överens med en återförsäljare om en mitsubishi LN35 är tveksam om det räcker
 
H Husärlivet skrev:
Ner med en Daikin pump. Vi kör med Daikin solo xhr 30.
Har du någon länk på återförsäljare pris?
 
J Jayward skrev:
Har du någon länk på återförsäljare pris?
Vart bor du?
 
H Husärlivet skrev:
Vart bor du?
Kungälv
 
J Jayward skrev:
Kungälv
Jag bor i Kristianstad. Köpte min genom en kille som installerar också. Gav 20500kr. 6 års garanti.
 
  • Gilla
Jayward
  • Laddar…
H Husärlivet skrev:
Ner med en Daikin pump. Vi kör med Daikin solo xhr 30.
Hittade en helt ny på blocket woods sw42 för 1000kr faktiskt lukten och fukten är borta men när jag stängde av den så märkte jagen unken potatis förråd lukt. Försökte lokalisera den och hittade den så småningom.Hade för mig att arbetarna tog bort allt organisk material i källaren dom la cement över den. Dom kommer få en fet utskällning av mig när jag får tag på dom
 
  • Hammare och krossat lager av cement som avslöjar underliggande organiskt material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.