Ngn som har entt tips på ritning på webben o hur man fäster ett solsegel i densamma.
 
Jag hat precis byggt en pergola med en fast takduk. Alltså som sitter vår till höst utan att gå att öppna. Fick min uppsydd av solsegel Sverige. Kan rekommenderas varmt.

Sitter i en skena på långsida och med lina mellan öljetter och beslag på övriga sidor.
 
  • Nybyggd pergola med fast takduk vid strandkant, möbler under och person i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybult pergola med fast takduk monterad i skena och fäst med lina i beslag, omgiven av pågående byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Räcker verkligen avrinningen? Jag misstänkte att du får en mage ganska snart. Har väl ungefär samma lutning men ytan är mindre.
Mina segel beställdes från Kinnevikens. Jag drar upp dem vid hällregn.
 
yonna yonna skrev:
Räcker verkligen avrinningen? Jag misstänkte att du får en mage ganska snart. Har väl ungefär samma lutning men ytan är mindre.
Mina segel beställdes från Kinnevikens. Jag drar upp dem vid hällregn.
Inte minsta tillstymmelse till mage. Spännt som ett trumskinn. Kan stå någon droppe vid nedre sömmen efter regn men det torkar snabbt.
 
Kan tillägga att duken spänns med samma princip som man knyter skridskorna. Man börjar i ena änden och dra efter son tills man kommer till andra änden.
 
Ok förmodligen annat material. Jag använder segelduk.
 
yonna yonna skrev:
Ok förmodligen annat material. Jag använder segelduk.
Tyget heter Ferrari. Helt vattentätt men släpper genom ljus. Får nog anses var en lösning i premiumsegmentet.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.