X Pontus rätzer skrev:
Ganska roligt läsa endå mvh anställd på byggmax att sååå många överdriver här inne
Vad överdriver vi om?
Att era grejer inte håller rätt kvalité, att de flesta anställda enbart är händer utan kunskap eller att handläggningstiden för en reklamation är 30 dagar eller menar möjligtvis att det är extremt krångligt att göra en reklamation på nätet istället för i butik?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Gohf79 Gohf79 skrev:
Vad överdriver vi om?
Att era grejer inte håller rätt kvalité, att de flesta anställda enbart är händer utan kunskap eller att handläggningstiden för en reklamation är 30 dagar eller menar möjligtvis att det är extremt krångligt att göra en reklamation på nätet istället för i butik?
1: vi erbjuder ALLTID mil ersättning. Frågan är om han kände sej nekad för han ville ha flera 100kr milen.
2: reklamationen går via formuläret tycker jag som anställd är bra för jag har inga möjligheter till testa ALLA produkter och försöka laga dom så det är bättre det landar hos leverantören. (Sen som privat så kan jag hålla med om det kan vara lite irriterande)
3: angående kontantfria. Jag vill inte bli rånad eller riskera något jag vill komma hem frisk och glad till min 1åriga lilla flicka. Så jag är glad vi valde inte ta kontanter här. Dom som tror banken vill försöka kontrollera är ju lite (långsynta?) Inte fan bryr banken sej vad du handlar med dina pengar fast många tror det (inkl min egna farmor som alltid ska ha kontanter)
 
  • Gilla
tallismannen och 2 till
  • Laddar…
X Pontus rätzer skrev:
1: vi erbjuder ALLTID mil ersättning. Frågan är om han kände sej nekad för han ville ha flera 100kr milen.
2: reklamationen går via formuläret tycker jag som anställd är bra för jag har inga möjligheter till testa ALLA produkter och försöka laga dom så det är bättre det landar hos leverantören. (Sen som privat så kan jag hålla med om det kan vara lite irriterande)
3: angående kontantfria. Jag vill inte bli rånad eller riskera något jag vill komma hem frisk och glad till min 1åriga lilla flicka. Så jag är glad vi valde inte ta kontanter här. Dom som tror banken vill försöka kontrollera är ju lite (långsynta?) Inte fan bryr banken sej vad du handlar med dina pengar fast många tror det (inkl min egna farmor som alltid ska ha kontanter)
Den här tråden handlar om reklamation och huruvida Byggmax följer Svensk lagstiftning.
Visserligen bekräftar du att Byggmax inte följer Svensk lag utan försöker hitta på sina egna lagar/regelverk.
Det irriterar mig att du försöker släta över detta, speciellt eftersom du är anställd på Byggmax.
Jag tycker inte det är ok.
 
  • Gilla
Festlund och 8 till
  • Laddar…
X Pontus rätzer skrev:
1: vi erbjuder ALLTID mil ersättning. Frågan är om han kände sej nekad för han ville ha flera 100kr milen.
2: reklamationen går via formuläret tycker jag som anställd är bra för jag har inga möjligheter till testa ALLA produkter och försöka laga dom så det är bättre det landar hos leverantören. (Sen som privat så kan jag hålla med om det kan vara lite irriterande)
3: angående kontantfria. Jag vill inte bli rånad eller riskera något jag vill komma hem frisk och glad till min 1åriga lilla flicka. Så jag är glad vi valde inte ta kontanter här. Dom som tror banken vill försöka kontrollera är ju lite (långsynta?) Inte fan bryr banken sej vad du handlar med dina pengar fast många tror det (inkl min egna farmor som alltid ska ha kontanter)
Tyvärr tillåter inte det här forumet att enskilda anställda går in och försvarar sin arbetsgivare. Det är i så fall företagets sak att göra öppet.
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
X Pontus rätzer skrev:
1: vi erbjuder ALLTID mil ersättning. Frågan är om han kände sej nekad för han ville ha flera 100kr milen.
2: reklamationen går via formuläret tycker jag som anställd är bra för jag har inga möjligheter till testa ALLA produkter och försöka laga dom så det är bättre det landar hos leverantören. (Sen som privat så kan jag hålla med om det kan vara lite irriterande)
3: angående kontantfria. Jag vill inte bli rånad eller riskera något jag vill komma hem frisk och glad till min 1åriga lilla flicka. Så jag är glad vi valde inte ta kontanter här. Dom som tror banken vill försöka kontrollera är ju lite (långsynta?) Inte fan bryr banken sej vad du handlar med dina pengar fast många tror det (inkl min egna farmor som alltid ska ha kontanter)
Frågan var alltså vad det överdrivs om. På detta svarar du att det som skrivs stämmer och är irriterande?

Förfarandet strider ju dessutom mot gällande lagstiftning, har vi konstaterat. Gäller denna lagstiftning eller det du tycker är bekvämast men irriterande för den som drabbas?
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
A
För ett par år sedan köpte jag en Kärcher högtryckstvätt på Byggmax. Den gick sönder och jag åkte till butiken med den och fick en ny direkt på plats, hur smidigt som helst.
 
D Daniel 109 skrev:
Det är väl inget orimligt i att du framför vad som är problem med produkten skriftligt. Är du analfabet kan du nog kräva att de hjälper dig med skrivandet.
Är hon analfabet kan hon inte läsa detta
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Det är en vattenslang på automatisk inrullning. Den klarar inte av att låsa slangen i utdraget läge.

ådal ådal skrev:
Vad är det för vara? Finns det någon chans att du faktiskt inte har något rätt till en reklamation?
 
X
N Nalleman64 skrev:
Jag vet det men det betyder inte att jag tycker det är rätt. Senast häromdagen såg jag exempel på när kortköp inte fungerade men kontantköp gick bra. Tur att jag hade kontanter med mig då.
Samhället blir otroligt sårbart när man gör sig helt beroende av kortbetalningar.
(Det handlade givetvis inte om Byggmax den gången).
Håller helt med. Därför har jag en hög kontanter, när skiten träffar fläkten.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
X Xanthopteryx skrev:
Håller helt med. Därför har jag en hög kontanter, när skiten träffar fläkten.
Samma här. Jag alternerar mellan kort och kontanter. Det sistnämnda för att jag blir förbannad på den enorma viljan att försöka utrota denna form av betalning och även för att jag inte tycker det känns alltigenom bra att butikerna registerar precis varje inköp jag gör (vilket är fallet vid kortbetalning).
Motsträvig? Japp och det står jag för.
 
  • Gilla
NL12345 och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tyvärr tillåter inte det här forumet att enskilda anställda går in och försvarar sin arbetsgivare. Det är i så fall företagets sak att göra öppet.
Verkar vara genomgående att dom har ett problem med att följa gällande lagar och regler på Byggmax :thinking:
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Ett bra tips e att aldrig prata om "garanti" , för då får företaget hitta på vilka regler man vill. Man ska alltid prata om reklamation enligt konsumentköplagen.

Tänkvärt....
 
  • Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
Är det bara jag som har fått bra service på Byggmax?
Beställde trävaror och isolering som Byggmax levererade och efter 2-3 veckor när det var dags för isoleringen, upptäcktes det att det var för mycket av en storlek och för lite av en annan storlek.
Skickade mejl och förklarade problemet och fick svar att jag kunde välja mellan avdrag på fakturan eller ny leverans.
 
A Andreas12345 skrev:
"Återköp av varor som finns i våra butiker returnerar du i butik, även om du betalt varan online."

"Du kan inte returnera webbvaror (varor som endast finns i vårt online-sortiment) i butik. Du får tillbaka pengar via samma betalsätt som du använde vi köpet."

[länk]

Låter således lite märkligt att de inte accepterar återköpp i butik med andra ord.
Skillnad på återköp och reklamation. Ett återköp kan de sätta ut i butiken igen.

Sen är det inte alltid butiken som hänvisar till webbformulär, köpte B&O hörlurar på MediaMarkt och alla reklamationer ska göras direkt till B&O via webb.
 
  • Wow
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.