Hej! Jag håller på att sätta upp en fondvägg med Moelvens panel Sjöbod. Problemet är att en bräda av åtta är skadad, dvs ett svinn på 12% redan innan jag har börjat. Detta på en produkt som är ”prima” och kostar över 600kr/m2. Är det bara jag som har haft otur, eller är det någon annan som har liknande erfarenheter?
 
Japp!
Vi köpte ca 50m2 Trend Fas färdigmålad vit.
Öppnade flera paket och kvaliten var kass och om jag minns rätt så hade vi 30-40% som inte var fullgoda.
Slutade med att vi reklamerade allt. Byggvaruhandlaren bemödade sig inte med att hämta det och det slutade med att vi sorterade ut det som var ok, kompletterade med ytterligare paket och satte upp. Mycket extrajobb mao!
 
Ok, intressant. Då är ju en ”kass-procent” på 12 ett fall framåt, jämfört med dina 30-40%. Bra att veta till nästa gång jag handlar. Jag får helt enkelt förhandla till mig ett överantal eller lägre pris som kompenserar. Tyvärr är det väl vi konsumenter som grupp som får betala för kalaset (kvalitetsbristerna) med både arbete, tid och pengar.
 
Köpte två paket Sjöbod Lava tidigare i vår, kunde använda alla plankor
 
Och jag satte upp ett helt tak 80kvm i våras utan problem. Det var några panelbrädor som var kantstötta redan från varuhuset Bauhaus så inget som berodde på produkten. Tror dom jag köpte heter SLÄT vitgrundade eller liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.