H
Testa att köra utan filter för att se hur den beter sig då
 
H Hallerudsbo skrev:
Testa att köra utan filter för att se hur den beter sig då
Provade utan filter och tycker nog inte att det blev ngn förbättring. Går ett tag sen stannar den ”och snurrar”. Puttar man kör den en stund till.

Vill minnas förra året när den var ny att den for omkring med ordentlig fart. Nu går den lite segare tycker jag. Kanske att batteriet redan stagnerat, men bara efter en säsong är ju inte ok.

Andra knep för felsökning?
 
H
Ska dessa underhålls laddas typ under vintern? Hur har den vart förvarad?

köpte nämligen en iår dock en fx3 som ska klara 90 minuter.

tänkte om batteri kan ha tigit skada under vintern?
 
H Hallerudsbo skrev:
Ska dessa underhålls laddas typ under vintern? Hur har den vart förvarad?

köpte nämligen en iår dock en fx3 som ska klara 90 minuter.

tänkte om batteri kan ha tigit skada under vintern?
Har förvisso inte underhållsladdat den under vintern. Står det i manualen?
 
H
M m@nge skrev:
Har förvisso inte underhållsladdat den under vintern. Står det i manualen?
nej vet inte vad som står i manualen.
Jag är ju man och den rasen vet inte vad en manual är. :crysmile:

Vet att robot gräsklipparen min så blev batteriet väldigt kort livstid på för att jag förvarade den fel.
Men det visste jag ju om.
 
H Hallerudsbo skrev:
nej vet inte vad som står i manualen.
Jag är ju man och den rasen vet inte vad en manual är. :crysmile:

Vet att robot gräsklipparen min så blev batteriet väldigt kort livstid på för att jag förvarade den fel.
Men det visste jag ju om.
Har inte underhållsladdat min robot gräsklippare och den fungerar fortfarande bra.

Nåväl, ska leta fram kvittot för frisbeen och reklamera.
 
H
M m@nge skrev:
Har inte underhållsladdat min robot gräsklippare och den fungerar fortfarande bra.

Nåväl, ska leta fram kvittot för frisbeen och reklamera.
ja gör så.
Ja nej jag förvarade min robot där det va minusgrader och inte underhållsladdade.

så iår tog batteri slut innan den hann in.
Var precis på gränsen att klara batteri testet hos Husqvarna.
Men jag kan inte klaga då jag gjort alla fel med den när jag förvarade.

men iår har den fått egen plats i nya garaget.

såg i boken på min ufo står det att laddas var 3 månad vid långtidsförvaring.
Stod även att poolens pump ska stängas av för att inte störa roboten när den kör runt.
Har jag inte gjort.
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
hej, precis köpt en poolrobot med, den utan snöre (fx2 2.0) Den är laddad och jag har ställt in hjulen då poolen är rund) när jag trycker på knappen innan jag ska skjutsa ner den så piper den endast en gång och inget mer händer. Den går liksom inte igång.
Ska tilläggas att laddaren visade grönt redan från början när jag började ladda den, så funderar på om det kan vara något fel på laddaren så de n inte blivit laddad som den ska?
Någon som känner igen?
 
Nja, den jag har piper en gång och sedan börjar pumpen i den gå direkt när den kommit ner i vattnet.
 
Har haft vår Frisbee i 3 säsonger nu och den funkar finfint fortfarande. Efter att vi varit bort 2-3 veckor i somras och det samlats mycket smuts körde vi den som vanligt. Den ställde sig dock mot väggen hela tiden och ville inte vända. Höll på att bli tokig, hittade inga fel, funkade fint efter rengöring men nästa gång jag gick förbi poolen stod den stilla.

Visar sig att om det är mycket smuts så sätts filtret igen, flödet minskar och den får inte tillräcklig fart för att vänd-mekanismen ska fungera. Så är det liknande problem så är det "bara" att köra en stund, skölj rent filter, köra osv. Möjligen var det någon speciell sorts smuts som samlats när vi var iväg, pollen, fröer eller vad vet jag.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mitt första ex av poolroboten hade en felaktig laddare. Den gav för låg spänning. Jag mätte till ca 5 volt vilket är alldeles för lågt. Jag har för mig att den visade grönt, men pooroboten gick inte igång, eftersom den inte var laddad. Efter att jag pratat med dem skickade de en ny laddare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.