Hej alla,

Har lärt mig mycket på det här forumet genom åren, men nu har jag råkat ut för det första problemet som jag inte har kunnat åtgärda genom att söka efter redan befintliga svar :)

Idag slutade min torktumlare fungera under ett pågående program. Detta hände i samband med att jag gnuggade bort smuts från kontrollpanelen med en blöt trasa. Jag måste ha kommit åt någon/några av touch-kontrollerna när jag gnuggade, och visst; det finns en risk att det kom in lite vatten från den blöta trasan på något sätt, och det var kanske klantigt att hålla på och gnugga där under ett pågående program. Men det känns helt absurt att torktumlaren ska gå sönder på grund av det?

I manualen hittar jag inga svar eftersom det displayen visar (se bild) inte är nåt felmeddelande egentligen. Jag har testat att starta om, dra ur sladden etc. Det händer ingenting. Den reagerar inte när jag försöker byta program, starta etc.

Filtret är rent, vattenbehållaren är tom, låset fungerar som det ska, kondensorn rengjorde jag för inte så länge sedan...vad kan ha hänt?

Tack på förhand!
 
  • Kontrollpanel på torktumlare visar fyra upplysta punkter, inget felmeddelande, maskinen svarar inte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit torktumlare med kontrollpanel, display visar ingen felkod, knappar och vred synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som det finns någon typ av barnlås (de två knapparna med hänglås) har du kommit åt dom knapparna?
 
O ollo skrev:
Ser ut som det finns någon typ av barnlås (de två knapparna med hänglås) har du kommit åt dom knapparna?
Nej, det var min första teori, så jag testade att avaktivera barnlåset (enligt manualen ska man trycka in knapparna tid & förtvätt samtidigt) men det hjälpte inte....
 
Vågar knappt skriva något i tvätt- och torktrådar eftersom electroluxarn kommer och skriver vad som gäller inom kort. :p

Men vad jag vet betyder just tre streck att barnlåset är aktiverat.

Vad som gäller på just din maskin vet jag inte, och jag minns heller inte hur det är med mina maskiner, men någon av dom har vid något tillfälle eller två "hängt sig" i barnlåsläge. Då var hemligheten att dels vänta en stund efter att ha slagit på maskinen (10s ungefär) och ställa vredet på rätt ställe innan avaktivering av barnlåset. I ditt fall förmodligen på det program som var på när du torkade av displayen.
 
A
tensiden tensiden skrev:
Vågar knappt skriva något i tvätt- och torktrådar eftersom electroluxarn kommer och skriver vad som gäller inom kort. :p

Men vad jag vet betyder just tre streck att barnlåset är aktiverat.

Vad som gäller på just din maskin vet jag inte, och jag minns heller inte hur det är med mina maskiner, men någon av dom har vid något tillfälle eller två "hängt sig" i barnlåsläge. Då var hemligheten att dels vänta en stund efter att ha slagit på maskinen (10s ungefär) och ställa vredet på rätt ställe innan avaktivering av barnlåset. I ditt fall förmodligen på det program som var på när du torkade av displayen.
vad som gäller?
köp inte dessa...
 
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Framförallt låt bli att gnugga touchpaneler med maskinerna igång, särskilt med blöt trasa.

Likaså dammsuger man aldrig sitt tangentbord på datorn med deklarationen och bankens sida öppen mm, då mycket roligt kan hända likaså. Likaså med mobiltelefonen.

Jag tror också på barnlås eller annan funktion som ofrivilligt aktiverats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.