Har en 4 M rund pool och är överaskande nöjd med en frisbee för 1050 hos Harald Nyborg. Känns plastig men är effektiv.
Ordinarie pris 15-1900.
 
  • Gilla
AngelFB
  • Laddar…
A AngelFB skrev:
Några nya tips? Precis blivit med pool efter barnens gnäll (3x6 m), och tänkte köpa en poolrobot för att ha en sak mindre att tänka på.
Jag har en 26 kubiks pool och köpte den här https://www.jula.se/catalog/fritid/pool-och-bad/pooltillbehor/poolrengoring/poolrobot-007101/

Jag köpte den på 50% rabatt, full pris skulle jag inte betala, och den gör ett väldigt bra jobb måste jag säga.
Jag måste ladda två gånger för att den ska ta hela min pool men den tar även fin sand vilket många större missar...
 
  • Gilla
AngelFB
  • Laddar…
Tycker ni att man behöver ha en som även tar väggarna?
 
A AngelFB skrev:
Tycker ni att man behöver ha en som även tar väggarna?
Nej.

Om du sköter poolkemin rätt så finns det ingenting på väggarna.

Om du inte skött poolkemin så det faktiskt finns något på väggarna så är lösningen att chockklorera och sedan filtrera bort algerna, inte att skicka i en dammsugare.
 
Du har rätt i att man inte får alg- eller bakterietillväxt på väggarna om kemin är bra. Men det är inte ovanligt med solskyddsklägg i vattenlinjen. Man kan säkert komma undan det med att hitta ett tillräckligt vattenfast skydd, men om man har en robot som städar vattenlinjen slipper man tänka på det och kan välja solskydd efter effektivitet och minst mängd onödiga tillsatser istället.

Vi har en liten laddbar rackare som dammsuger och borstar. Den funkar bra och är smidig, men om just den är bättre eller sämre än någon annan liknande kan jag inte säga. Den är dessutom slut just nu där jag köpte, så min ”reklam” är rätt meningslös.

https://www.folkpool.se/produkter/p...lektriska/poolrobot-bugson-batteridriven.html
 
Vattenlinjen löser man genom att hälla i lite mer vatten ett tag, så städar det bort sig själv. Det som inte försvinner då kommer inte heller roboten få bort…..
 
Om jag häller i mer vatten funkar inte råttlådan som den ska, men eftersom roboten tar allt även på väggen slipper jag fundera på det.

Det där med solkrämen märkte jag när det var ett gäng soliga dagar med mycket bad och laddaren till roboten var på rymmen.

Jag vill inte ”vinna” det här genom att bevisa att någon metod är bättre än alla andra, utan bara att det finns fördelar med en robot som även tar väggarna. I förra poolen hade vi ingen robot alls och det funkade bra det också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.