Attitudeswe
B byggarebo2 skrev:
Det verkar onekligen som om pumpen kör varmvatten hela tiden…
Yttergivaren visar rätt temperatur i pumpens panel, minsta framledningtemperaturen är ställd på 20 grade, borde ju kunna ställa denna på min = 5 grader?
Ändrade driftprioritering, tidigare 30min för både värme och varmvatten, nu bara 15min varmvatten.
Kompressorn verkar gå konstant..
Den där kan du väl firmware uppgradera via USB och även logga vad den har för sig till usb
 
Attitudeswe
Fota vattenmätaren och gå en promenad och stämm av att det inte läcker varmvatten i nått rör i plattan...

Ingen uppvärmd garageuppfatt?
 
Japp men fattar nada när jag kör in USB till pc..
 
Attitudeswe
B byggarebo2 skrev:
Japp men fattar nada när jag kör in USB till pc..
Du måste lägga firmware filen på en thumb drive och kanske in i service menyn - kommer inte ihåg om det låg dolt eller ej..
 
N Nalleman64 skrev:
En god vän hade en varmvattenberedare där termostaten upphörde att fungera så beredaren var på konstant vilket medförde en dygnsförbrukning på runt 45 kWh mitt i sommaren. Ny beredare och förbrukningen låg på för henne normala 6-7 kWh/dygn igen.
Vart tog allt varmvatten vägen då? Man måste ju tappa ur lika mycket energi som stoppas in.
Om termostaten inte slår av så kommer vattnet att koka och överhettningsskyddet löser ut.
 
Har ingen vattenmätare, egen brunn. Ingen uppvärmd garageuppfart heller.
 
Finns varmvatten?
Är kompressorn/värmepumpen hel, så att inte kompressorn står och maler utan att uträtta något?
 
N
useless useless skrev:
Vart tog allt varmvatten vägen då? Man måste ju tappa ur lika mycket energi som stoppas in.
Om termostaten inte slår av så kommer vattnet att koka och överhettningsskyddet löser ut.
Via spillvattenröret ner i golvbrunnen. Beredaren placerad så hon inte såg det konstanta flödet ner i brunnen.
 
Ja det visar i pumpen att det är 50 grader varmt varmvatten.
 
Attitudeswe
Fördelaren till golvvärmen sval?

Varmvatten röret ut från VP svalt om du inte spolat på 1h?
 
För att fysiskt kolla får jag slå av beredaren inne och vänta tills det svalnat och sen börja spola för att bara ta från acktanken vid pumpen
 
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Fördelaten till golvvärmen sval?

Varmvatten röret ut från VP svalt om du inte spolat på 1h?
Rören från pumpen är varma, inne vid golvvärmefördelarna kallt (rumstemp, 23 grader)
 
Attitudeswe
B byggarebo2 skrev:
För att fysiskt kolla får jag slå av beredaren inne och vänta tills det svalnat och sen börja spola för att bara ta från acktanken vid pumpen
Beredaren kopplad till VP och inte kallvatten?
 
  • Gilla
Tove123
  • Laddar…
Är ju som det alltid varit, inget är ändrat och funkade för 2 år sedan..
 
Har grannen skaffat hönshus?
 
  • Haha
  • Gilla
Runnis och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.