Jag är väldigt sugen på att se hur det ser ut med grön falurödfärg, men det verkar vara vääääldigt sällsynt med bilder på nätet.
Ernst sommartorp 2005 (?) var väl falugrönt, men det borde finnas mer.
Är det nån som själv målat med, eller har länkar till bilder med den gröna nyansen skulle jag vara väldigt tacksam!

Vill gärna ha slamfärgens egenskaper, men är inte alls sugen på rött...
 
Enligt Falu Rödfärg Falurödfärg går det att blanda till nästan vilken färg som helst :)

Om du går in här, Falurödfärg
sid 2 bild 2 hittar du ett grönt hus.
 
morsan skrev:
Enligt Falu Rödfärg Falurödfärg går det att blanda till nästan vilken färg som helst :)

Om du går in här, Falurödfärg
sid 2 bild 2 hittar du ett grönt hus.
Tack, jag har sett den, men eftersom det är mörkare än standard- grön, så vet jag ju ändå inte hur den gröna ser ut ;)
Frågade i färghandeln här om de visste nåt hus i trakten som var falugrönt, men icke. Däremot hade de grön färg hemma.
 
Falu rödfärg har en grön färg som kallas "Falu Verde".

Här är ett hus som är målat i den färgen:

VillaMaria_1976.jpg
Ny Teknik
 
Nu hittade jag en länk till en broschyr där man kan se alla tre Falu Verde och ett hus målat i Verde :)

Uppd FR Broschyr UP 05
 
Tack för bilderna!
Det blir ganska mörkt i den gröna. Vi ska ha den på en utbyggnad till vårt vita mexi-tegelhus, och vi vill visserligen bryta både i stil och färg, men det kanske är för drastiskt... Blir en funderare till...
Om vi väljer färgen kommer vi följa upp med fönstren i huset i motsvarande NSC-färg, S7020-G90Y
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.