Förra vintern tänkte jag att jag skulle binda priset till våren. Men sen glömde jag visst bort det, och med den växande oron inför vintern önskar jag såklart att jag åtminstone hade undersökt vilket pris jag kunde bundit för.

Så av nyfikenhet undrar jag, ni i S4 som band priset under våren 2022, vad band ni då till för pris?

Jag har Öresundskraft.
 
Attitudeswe
P peter.linkan skrev:
Förra vintern tänkte jag att jag skulle binda priset till våren. Men sen glömde jag visst bort det, och med den växande oron inför vintern önskar jag såklart att jag åtminstone hade undersökt vilket pris jag kunde bundit för.

Så av nyfikenhet undrar jag, ni i S4 som band priset under våren 2022, vad band ni då till för pris?

Jag har Öresundskraft.
Om man tänkt binda så finns det sällan anledning att vänta. Det finns ingen månad det är billigare att börja på jfr nån annan månad...
 
  • Linjediagram som visar medelvärde av erbjudanden på fast elpris över flera år, med månadsindelning.
Jag band i fredags hos cheapy energy 4 månader 407 öre. Startar första dec. Hoppas på dipp på el priserna till våren
 
  • Wow
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Är det 407 öre plus eller med moms? Eller spela roll, dyrt blir det ändå. Om vi tänker att det är med moms och ditt hushåll förbrukar 2 000 kWh/månad på vintern blir alltså elräkningen drygt 8 000 kr, och sen har vi nätavgiften och energiskatten som kommer på den fakturan c:a 1 kr/kWh, alltså 2 000 kr till. 10 000 kr i total elkostnad för en vintermånad :surprised: !
 
A
H Husärlivet skrev:
Jag band i fredags hos cheapy energy 4 månader 407 öre. Startar första dec. Hoppas på dipp på el priserna till våren
låter ju helt galet…
 
Johan1975z skrev:
låter ju helt galet…
Ja, men till vintern kanske det visade sig vara helsmart.
 
  • Gilla
Husärlivet och 1 till
  • Laddar…
H Husärlivet skrev:
Jag band i fredags hos cheapy energy 4 månader 407 öre. Startar första dec. Hoppas på dipp på el priserna till våren
Bor du i S4 eller S1?
 
S
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bor du i S4 eller S1?
I S1 binder man till 110 öre och rörligt är i stort sett gratis.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bor du i S4 eller S1?
S4
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Är det 407 öre plus eller med moms? Eller spela roll, dyrt blir det ändå. Om vi tänker att det är med moms och ditt hushåll förbrukar 2 000 kWh/månad på vintern blir alltså elräkningen drygt 8 000 kr, och sen har vi nätavgiften och energiskatten som kommer på den fakturan c:a 1 kr/kWh, alltså 2 000 kr till. 10 000 kr i total elkostnad för en vintermånad :surprised: !
med moms.
 
OK. Ja ja, dyrt är det ändå. Hoppas du eldar med ved/pellets eller t o m olja för värmen, alternativt har en mycket liten och/eller välisolerad bostad!
 
Jag har egentligen inte i den här tråden att göra, eftersom jag har valt att ha rörligt elpris för mitt hus i SE4. Jag har hittills inte tyckt att erbjudandena på bundna avtal varit intressanta, eftersom prisläget är så högt. Jag binder annars både elpris och räntor - om priserna är fördelaktiga, annars får det bli rörligt och något av en chansning.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
OK. Ja ja, dyrt är det ändå. Hoppas du eldar med ved/pellets eller t o m olja för värmen, alternativt har en mycket liten och/eller välisolerad bostad!
Välisolerat litet hus o kör med llvp. Ska installera kamin i höst.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.