A Andreas Andersson6 skrev:
skruven låg där tillfälligt så den är annars inskruvad i botten.
OK, då är det en skruv för att kunna rensa i det hålet?
Som sagt, jag är bara nyfiken på hur dylika maskiner fungerar.
 

Bästa svaret

Hur har det gått, går den jämnt? Jag hade samma problem med en pro 21 jag köpte förföra året, säljaren hade satt packningarna runt förgasaren totalt fel, alla på ett ställe så den tjuvdrog luft o allt möjligt skit. Gjorde rent förgasaren bytte packningarna, satte de rätt men den gick lika illa som din. Pratade med en reparatör och kollade klipp hur man ställer in regulatorn och till slut fick jag till det.
 
X Xenity skrev:
Hur har det gått, går den jämnt? Jag hade samma problem med en pro 21 jag köpte förföra året, säljaren hade satt packningarna runt förgasaren totalt fel, alla på ett ställe så den tjuvdrog luft o allt möjligt skit. Gjorde rent förgasaren bytte packningarna, satte de rätt men den gick lika illa som din. Pratade med en reparatör och kollade klipp hur man ställer in regulatorn och till slut fick jag till det.
Det är samma som förut oavsett vad jag gjort. Men de lutar väl åt att det är en injustering som behövs. Men skulle behöva lite mer kunskap kanske innan man börjar fingra med det.
 
A Andreas Andersson6 skrev:
Det är samma som förut oavsett vad jag gjort. Men de lutar väl åt att det är en injustering som behövs. Men skulle behöva lite mer kunskap kanske innan man börjar fingra med det.
YouTube har bra instruktioner hur man justerar armen till gasregulator på Honda gräsklipparmotorer.
 
L L A Axelsson skrev:
YouTube har bra instruktioner hur man justerar armen till gasregulator på Honda gräsklipparmotorer.
Nu är det löst, det var lite justering som behövdes på den axeln, jag lossade och testade lite olika inställningar. Nu går den jämt o fint, kanske något högt varv.

Tack för alla tips och ideer.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
N
Ofta beror ojämn gång på för mager blandning vilket i sin tur kan bero på att maskinen drar tjuvluft någonstans. Att den går bättre en stund efter start beror på att choken ligger på då vilket ger fetare blandning. När choken släpper blir blandningen för mager igen och felet återkommer.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.