Hej,
Håller på att installera en Pax badrumsfläkt som verkar hyfsat avancerad (bl a fuktstyrd och appmöjlighet) men jag hittar ingen tydlig anslutning för jord på på fläkten. Markerade ingångar är märkta N, L och T där T anges som möjlig anslutning för brytare. Nån som har koll ? Intern vy av en Pax badrumsfläkt med öppet kretskort och markerade anslutningar N, L och T.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sunnis
  • Laddar…
M Mats Munther skrev:
Hej,
Håller på att installera en Pax badrumsfläkt som verkar hyfsat avancerad (bl a fuktstyrd och appmöjlighet) men jag hittar ingen tydlig anslutning för jord på på fläkten. Markerade ingångar är märkta N, L och T där T anges som möjlig anslutning för brytare. Nån som har koll ?[bild]
Om jorden skall kopplas in så borde det synas på kopplingsschemat. Men jag tror den är dubbelisolerad och behöver ej jord. Isåfall skall den vara märkt med en " fyrkant inom en fyrkant" . Symbol för dubbelisolering, en fyrkant inom en annan fyrkant.
/johan
 
Följ inst. anvisningarna.
Plast och dubbelisolerade produkter kan ej jordas.
 
  • Gilla
Mats Munther och 1 till
  • Laddar…
Ingen "dubbelkvadrat" på den där? isf ska den inte ha någon jord, då parkerar du den tåten på lämpligt vis.
 
  • Gilla
Mats Munther
  • Laddar…
lyckograbben lyckograbben skrev:
Om jorden skall kopplas in så borde det synas på kopplingsschemat. Men jag tror den är dubbelisolerad och behöver ej jord. Isåfall skall den vara märkt med en " fyrkant inom en fyrkant" .[bild]
/johan
Tack för det tipset !
 
Rickard. Rickard. skrev:
Du får med ett kopplingsschema för 12V och 230V så se till att allt hamnar rätt för annars är det inte så kul. Jord bör vara framdraget enligt någon paragraf (enligt elektriker) med ska inte användas.
Det stämmer och jag har kollat det men förvånad över att ingen korsning anges
 
Rickard.
Du får med ett kopplingsschema för 12V och 230V så se till att allt hamnar rätt för annars är det inte så kul. Jord bör vara framdraget enligt någon paragraf (enligt elektriker) med ska inte användas.

Koppla in nollan på N och fasen på L och testa styr helt via appen. Jag har 2 pax fläktar och har inget behov av brytare till någon av dom.

(Jag som tjollrar med mina inlägg)
 
  • Gilla
Mats Munther och 1 till
  • Laddar…
Tack för hjälpen !
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.