Granne bygger takad uteplats samt växthus kloss mot tomtgräns utan att höra granne. Argumentet är att" ingen jävul skall tala om för mig hur jag skall bygga på min tomt". Platsen är ett villaområde. Vad göra om man inte gillar dessa byggen.
 
Åtmindstonde uteplatsen kan kräva bygglov, speciellt om taket är över 15m2. Gör en anonym anmälan till kommunen om det inte går att prata med grannen. Han kommer då få föreläggande att riva eller flytta skiten…
 
  • Gilla
Lillekitte och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Åtmindstonde uteplatsen kan kräva bygglov, speciellt om taket är över 15m2. Gör en anonym anmälan till kommunen om det inte går att prata med grannen. Han kommer då få föreläggande att riva eller flytta skiten…
Tänkte på 4,5 m till tomtgräns. Detta är skruvat i gränsplanket.
 
Menar du växthuset?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Menar du växthuset?
Växthus ca 40 cm från tomtgräns.Byggt som en låda ca.3x4 2m högt.Takad altan skruvad i tomtgränsplanket.
 
Yta på altantak ?
 
Enl foto hus med ljusgrått tak bygger i tomtgräns utan grannhörande Flygfoto av ett hus med ljusgrått tak och intilliggande uterum vid tomtgränsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

växthus och takat uterum.
 
Det lär vara bygglovspliktig då det inte sitter ihop med huset och om det är över 15 m2. Anmäl hos kommunen om ni är osäkra.
 
  • Gilla
BenniB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.