Hej. En fundering. Vet någon här vad syftet är med bottenpanelskydd som man ska sätta dit under tvättmaskinen?
 
  • Instruktionsbild för montering av bottenpanelskydd under tvättmaskin, med delarna markerade som SKYDD A och monteringssteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit bottenpanelskydd för tvättmaskin och monteringsinstruktioner på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
To66e Tobias Ferm skrev:
Hej. En fundering. Vet någon här vad syftet är med bottenpanelskydd som man ska sätta dit under tvättmaskinen?
nä men det förekommer på diverse suspekta fabrikat.
troligen för att hindra råttor att springa in där och ändå ha en liten inspektionslucka,
I praktiken fullständigt meningslöst
 
electroluxaren skrev:
nä men det förekommer på diverse suspekta fabrikat.
troligen för att hindra råttor att springa in där och ändå ha en liten inspektionslucka,
I praktiken fullständigt meningslöst
Misstänkte det, för det var håligheter på fler ställen :) nu satte jag dit den ändå. :)
 
Står i manualen.

Installation av bottenpanelskydd
• För att minska produktens ljud, rekommenderar vi att skyddet installeras, efter att förpackningsskummet avlägsnats.
 
A
D Dilato skrev:
Står i manualen.

Installation av bottenpanelskydd
• För att minska produktens ljud, rekommenderar vi att skyddet installeras, efter att förpackningsskummet avlägsnats.
frågan om skillnaden bara är uppmätt i laboratorium eller han som skrev detta inte heller visste vad det var tillför?
 
D Dilato skrev:
Står i manualen.

Installation av bottenpanelskydd
• För att minska produktens ljud, rekommenderar vi att skyddet installeras, efter att förpackningsskummet avlägsnats.
Den texten fanns inte i min manual.
 
D Dilato skrev:
Jag sökte på ordet "bottenpanelskydd" och träff nummer två är en manual från Grundig.
Kanske inte din maskin men på sidan 10 står det.

[länk]
På vilket sätt minskar det ljudet ? När det finns flera stora öppningar under maskinen ?

Jag är inte helt säker på att det du säger är egentliga syftet med panelskyddet. Google är inte alltid det bästa verktyget för att ta reda på svar utan det är diskussioner mellan människor som har erfarenheter, då bygger man fram ett svar tillsammans.
 
Manualen är från Grundig (tillverkaren av din maskin) så det är ju dom som påstår det, om dom ljuger får det stå för dom jag har inget intresse i saken.:thinking:


Avsnitt ur manual som rekommenderar installation av bottenpanelskydd för att minska ljud från en produkt.

https://www.grundig.com/fileadmin/Export_SE/Productimages/GWP696110W-20211209134952_User_Manual_-_File__Long_sv_SE.pdf
 
D Dilato skrev:
Manualen är från Grundig (tillverkaren av din maskin) så det är ju dom som påstår det, om dom ljuger får det stå för dom jag har inget intresse i saken.:thinking:


[bild]

https://www.grundig.com/fileadmin/Export_SE/Productimages/GWP696110W-20211209134952_User_Manual_-_File__Long_sv_SE.pdf
Ja, men varför kopierar du in saker från en manual när du ser på bilderna att jag sitter med en manual? Troligen vet du inte svaret och jag behöver inte en lektion i att googla.
Det kan jag göra när jag behöver, men i detta fall är det inte ett svar på frågan vad syftet är med bottenpanelskylten. Det är en hel del andra fel i grundigs automatiska översättning till svenska i manualerna.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Jag fattar inte varför du attackerar mig för att jag hittat ett svar på din fråga i en (annan) manual från tillverkaren av din maskin?
Att du inte är nöjd med svaret kan väl inte jag lastas för, jag har aldrig påstått att jag VET, jag bara citerar manualen men du vet ju uppenbarligen att det INTE är som manualen säger så då så.
 
To66e To66e skrev:
Ja, men varför kopierar du in saker från en manual när du ser på bilderna att jag sitter med en manual? Troligen vet du inte svaret och jag behöver inte en lektion i att googla.
Det kan jag göra när jag behöver, men i detta fall är det inte ett svar på frågan vad syftet är med bottenpanelskylten. Det är en hel del andra fel i grundigs automatiska översättning till svenska i manualerna.
Men din manual saknade den delen;)
 
  • Gilla
To66e
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag fattar inte varför du attackerar mig för att jag hittat ett svar på din fråga i en (annan) manual från tillverkaren av din maskin?
Att du inte är nöjd med svaret kan väl inte jag lastas för, jag har aldrig påstått att jag VET, jag bara citerar manualen men du vet ju uppenbarligen att det INTE är som manualen säger så då så.
Jag ber om ursäkt. Var inte meningen att attackera dig. Jag har vaknat på fel sida tror jag. Tack :) Förlåt!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.