A AngelFB skrev:
Deras lösning är att låta thujorna växa och bli ännu högre/ej klippa ner dem till ”lagom höjd”. De är redan ca 5 m höga och skymmer vår em och kvällssol :(
Och ert växthus är 6 m högt?
 
  • Haha
AngelFB
  • Laddar…
T
A AngelFB skrev:
Deras lösning är att låta thujorna växa och bli ännu högre/ej klippa ner dem till ”lagom höjd”. De är redan ca 5 m höga och skymmer vår em och kvällssol :(
Perfekt, du fixar så att växthuset inte stör grannen om dom sänker sina buskar ytterligare så att ni får em och kvällssol. Tycker det är en perfekt kompromiss för båda.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
T TechChad skrev:
Perfekt, du fixar så att växthuset inte stör grannen om dom sänker sina buskar ytterligare så att ni får em och kvällssol. Tycker det är en perfekt kompromiss för båda.
Ööh, det var väl det ts frågade om från början? HUR kan man fixa så att växthuset inte stör…
 
  • Älska
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
T
Nissens Nissens skrev:
Ööh, det var väl det ts frågade om från början? HUR kan man fixa så att växthuset inte stör…
Ööööh, precis och det har ts fått massa förslag på. Sen kom ts med ytterligare ett problem och då kom jag med ett förslag på hur det kunde lösas.



En tråd utvecklas ju nästan alltid med att det finns fler frågor och funderingar som behöver lösas, då är det ju onödigt att starta en ny tråd/ducka för dom nya funderingarna som kommer upp i tråden. Känner inte att mitt svar överhuvudtaget var off topic.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Nissens
T TechChad skrev:
Ööööh, precis och det har ts fått massa förslag på. Sen kom ts med ytterligare ett problem och då kom jag med ett förslag på hur det kunde lösas.
Nja, du skrev inte HUR det skulle lösas, bara VAD som skall lösas, vilket var en ren upprepning av vad ts frågade i det allra första inlägget…
Så beskriv gärna HUR det skall lösas, så hjälper du ts.
 
  • Älska
AngelFB
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Och ert växthus är 6 m högt?
:crysmile: Man skulle kunna tro det, men nope. Ett vanligt, hederligt växthus från Williab garden
 
T TechChad skrev:
Ööööh, precis och det har ts fått massa förslag på. Sen kom ts med ytterligare ett problem och då kom jag med ett förslag på hur det kunde lösas.



En tråd utvecklas ju nästan alltid med att det finns fler frågor och funderingar som behöver lösas, då är det ju onödigt att starta en ny tråd/ducka för dom nya funderingarna som kommer upp i tråden. Känner inte att mitt svar överhuvudtaget var off topic.
Nja, fortfarande samma ursprungsproblem…att solljuset reflekteras i växthuset. Löser jag det, så löser det nog mitt problem med deras thujor ;)
 
Kanske kan ni frosta den/de rutor som stör grannen. Kanske helt enkelt genom att montera sån här film på utsidan (istället för på insidan som den egentligen är avsedd för):
https://www.clasohlson.com/se/p/34-1432-1
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.