Vad ligger ett rimligt pris på helentrepenad av stenläggning? Per kvm tänker jag då. Dvs. inklusive arbete, borttagning av befintlig sten, nytt bärläger, nya plattor etc.?

Jag har en uppfart på ca. 25 kvm, samt en stenlagd gång som är totalt ca. 18 kvm (15m lång). Jag har nu fått två offerter på ~150.000 vilket ger nästan 3.000 kr/kvm. Är jag fel ute, eller låter det väldigt dyrt??
 
Fråga 1. Är befintligt underlag dåligt eller är det bara ny stil du är ute efter? Är underlaget bra kan man ju slippa det annars...

Men 3000 per kvadrat låter riktigt saftigt! Men för små ytor blir ju startkostnaden högre fördelat per kvadrat.

I min bekantskapskrets har det landat ungefär runt 7-900:- per kvadrat plus stenen. Det skiljer sig ju väldigt mycket vad man ska ha för sten, den kan ju gå på ett par hundra till par tusen per kvadrat utan större problem. Så det kanske kan vara en idé att få offerten uppspecad på arbete och material. Sen lär arbetet plötsligt bli mycket dyrare om de inte får leverera sten till gravt överpris så det får man ju vara beredd på.
 
2000 per kvm plus moms fick vi betala för en enkel läggning i kommunens verksamhet.
 
Underlaget måste göras om så det är klart att det är en del arbete. Hursomhelst så får jag ta in lite fler offerter!
 
K
2000kr/m² för en uteplats inkl bya-stenar fick en vän betala i Stockholm i inkl. ROT.
Flera offerter låg likvärdigt.

En uppfart kräver mer underarbete och mer bortforsling/inköp av kross etc.
 
Fick precis offert på stenläggning på uppfart på 258 000 kr (arbete+material). 177 kvm
 
J jocke31 skrev:
Fick precis offert på stenläggning på uppfart på 258 000 kr (arbete+material). 177 kvm
Jag kan ordna stensättning och gamla fina handhuggna patinerade svenska smågatsten för 1.500 kr per kvm.
Du får fixa bärlager!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.