Hej

Jag bor i radhus suterräng sedan 15 år. Min fru känner källarlukt men inte jag. Vi har även en bastu fast vi använder mer sällan.
Idag jag kollade lite utpå isoleringen bastun i suterräng och såg detta material. Jag vet inte varför man har använt detta. Det ser ut som en ljudisoleringsmaterial.
Kan detta material skapa lukt eller mögel m.m?
 
  • Ljudisoleringsmaterial med synliga fiberstrån och fuktfläckar i en bastu, potentiell mögelkälla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Materialet heter Träullit, används vanligen som (mycket bra) putsunderlag med isolerande egenskaper och oputsat som ljuddämpning. Säkerligen inte orsak till lukten.
https://traullit.se/
 
  • Gilla
Pess Zao
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Materialet heter Träullit, används vanligen som (mycket bra) putsunderlag med isolerande egenskaper och oputsat som ljuddämpning. Säkerligen inte orsak till lukten.
[länk]

Tack o det var skönt och höra
 
Pess Zao Pess Zao skrev:
Hej

Jag bor i radhus suterräng sedan 15 år. Min fru känner källarlukt men inte jag. Vi har även en bastu fast vi använder mer sällan.
Idag jag kollade lite utpå isoleringen bastun i suterräng och såg detta material. Jag vet inte varför man har använt detta. Det ser ut som en ljudisoleringsmaterial.
Kan detta material skapa lukt eller mögel m.m?
Det tränger väl in lite fukt i suterräng delen, precis som i de flesta källare.
Ger upphov till källarlukt. En enkel avfuktare i den delen kan ta bort lukten effektivt.
 
  • Gilla
Pess Zao
  • Laddar…
Tackar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.