fick en två på besiktning och kan inte ens hitta nån som vill ge mig ett prisförlag på att lappa i lite ny plåt. Finns tydligen inga bilverkstäder som lagar rost längre. Så hur bär man sig åt för att hitta nån som kan hyffsa till det för en vettig peng så att vraket håller ihop några år till.
Bor i Bromma så om nån vet nån inte alltför långt bort som inte är för dyr, det är ju typ en transit connect som besiktad kostar runt 15'
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
På vad fick du tvåa?

Stomme, balk, yttre, innre, bortibak eller något annat?

/Patrik
 
stomme sidobalk bak höger inre. tror inte det är nåt större jobb egentligen om man bara har allt men jag har inte svetsat på en bil sen typ 90 tal nånstans.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
RoTe
Du måste ta dig till endera skumma industriområden eller landet om du vill hitta nån som lagar rost.
 
Maskintok lagar rost.
Men det kostar... han tar ca 1100 kr i timmen för detta..
Då gas mm blivit riktigt dyrt..
 
På Färingsö (Ekerö) har vi haft Rost Roffe. Men skylten är nertagen sen nått år, så jag vet inte om han håller på längre.
För egen del är det samma sak, har lagat för mycket rost så kroppen är slut.
 
Isakare Isakare skrev:
På Färingsö (Ekerö) har vi haft Rost Roffe. Men skylten är nertagen sen nått år, så jag vet inte om han håller på längre.
För egen del är det samma sak, har lagat för mycket rost så kroppen är slut.
Rost Roffe har jag hört talas om men han har väl gått i pension tror ja, Skylten kan ju iofs vara nertagen pga alla vägbyggen
 
Lustigt, jag var ute och söndagskörde utanför Norrtälje igår och noterade en gammal skylt om rostlagning vid en bilfirma. Vet inte om du tycker det är för långt till Norrtälje men de kanske kan hjälpa. Blev nyfiken och kollade in firman och de verkar fått ok recensioner i alla fall.
Gammal skylt för rostlagning vid vägkant utanför Norrtälje, omgiven av fordon och natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Taxture och 2 till
  • Laddar…
Vinsta, på andra sidan vägen av bilprovningen fanns en massa firmor bakom korrigerad plåt som lagade bilar. Polaren åkte ofta dit till några han kallade "Araberna" som fixade vad som helst på en bil till ett billigt pris.
Om området finns kvar vet jag inte, var nog minst 5 år sen jag var där och köpte delar på en bilskrot.
 
J
Isakare Isakare skrev:
Vinsta, på andra sidan vägen av bilprovningen fanns en massa firmor bakom korrigerad plåt som lagade bilar. Polaren åkte ofta dit till några han kallade "Araberna" som fixade vad som helst på en bil till ett billigt pris.
Om området finns kvar vet jag inte, var nog minst 5 år sen jag var där och köpte delar på en bilskrot.
Området är kvar däremot tror jag inte det är någon bilskrot kvar. Finns en del mindre bilverkstäder. Kan mycket väl tänka mig att någon håller på med lite rostlagning där.
 
J JBir skrev:
Området är kvar däremot tror jag inte det är någon bilskrot kvar. Finns en del mindre bilverkstäder. Kan mycket väl tänka mig att någon håller på med lite rostlagning där.
Det finns några kvar aero svets tex längst med 275an är märkt på kartan i alla fall.
Ligger även några verkstäder upp mot gamla bilprovningen till vänster.
 
Patrik440
:rolleyes:

Person svetsar under en SUV-bil med öppen motorhuv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ P
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
galento
Hmm , har just haft inne en bil på rostlagning på en verkstad vi brukar anlita
ibland. Vi betalade 3500 för ett rostjobb som innebar att en hel del av inredningen
fick plockas ut för att inte bli skadad. Verkstadsägaren menade att han inte kunde
ta betalt för allt jobb då det skulle bli väldigt dyrt. Var och kollade på bilen när den
stod på lyften.
 
Vinsta, Packstensgränd tror det är nr7. Bra kille som fixar mycket på mina bilar!
 
Har hört att Ekerö Bilskadecenter gjort bra jobb på en bekants Saab 9-5. Ingen aning om prisbilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.