Hej. I kast med ett motorbyte på min Stiga Villa. Från 12,5hp B&S till en nästan likadan. På den nuvarande har jag vad jag tror en regulator som den svarta kabeln från motorn går in till via den gula på regulatorn. På nya motorn har jag jag en röd och svart kabel från motorn. Hur kopplar jag in dessa?
 
  • Bild av motor på en Stiga Villa gräsklippare med synliga kablar och en närbild av en trolig regulator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en motor med synlig regulator, svarta och röda kablar, och korrosion på en komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Patric Coric1 Patric Coric1 skrev:
Hej. I kast med ett motorbyte på min Stiga Villa. Från 12,5hp B&S till en nästan likadan. På den nuvarande har jag vad jag tror en regulator som den svarta kabeln från motorn går in till via den gula på regulatorn. På nya motorn har jag jag en röd och svart kabel från motorn. Hur kopplar jag in dessa?
lyft av kåpan och se om inte regulatorn går att flytta över.
 
Ska kolla ikväll om det är möjligt. Tack!
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
Flytta regulatorn inga problem men från min gamla motor stator kommer en svart kabel och från nya kommer en röd och svart. Måste jag flytta stotrn med eller kan jag koppla dessa på något sätt. Min motor är från en frontklippare och den nya kommer från en traktor
 
Patric Coric1 Patric Coric1 skrev:
Flytta regulatorn inga problem men från min gamla motor stator kommer en svart kabel och från nya kommer en röd och svart. Måste jag flytta stotrn med eller kan jag koppla dessa på något sätt. Min motor är från en frontklippare och den nya kommer från en traktor
är nog bara färgen som skiljer..
Är det skillnad på motorstyrkan?
 
Dom är samma storlek 12,5hk. Kan det vara en kabel till lyse?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.