Nej det är ingen äldre typ beteckningen är modern och det är en i dagligt tal kallad gummikabel. (Dvs var rädd om den och om du skulle råka vilja installera någon LLVP är den tydligen forumets förstaval.)

Annars kan du göra tex förlängningssladdar av den en bra och tålig typ för det.
 
  • Haha
ClasseClas
  • Laddar…
Tycker mig se lite sprickor i den över märkningen. Har den legat illa till en längre stund kanske det inte är någon bra ide att använda den alls. Men det få man ju känna på hur den mår. Går ju inte att dra några stora växlar av en bild.
 
  • Gilla
Torpgubben
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Tycker mig se lite sprickor i den över märkningen. Har den legat illa till en längre stund kanske det inte är någon bra ide att använda den alls. Men det få man ju känna på hur den mår. Går ju inte att dra några stora växlar av en bild.
Det är märkningen som jag undrar över…
 
T Torpgubben skrev:
Det är märkningen som jag undrar över…
Jag vet men då GK100 skrev att den kunde vara bra som skarvkabel tyckte jag det va bra att tänka på. Sorry för att jag skrev lite mer än svar på din fråga.
 
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
T Torpgubben skrev:
Det är märkningen som jag undrar över…
Känner du till äldre beteckningar kan du översätta med REVE dvs en någorlunda "tung" gummikabel som det hette då. Du ser det på 07 i början på denna dvs 700 V där förekommer för liknande sladdar även 03 och 05 motsvarande 300 och 500 V dvs betydligt lättare och med mindre tjocklek på isoleringen.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Jag vet men då GK100 skrev att den kunde vara bra som skarvkabel tyckte jag det va bra att tänka på. Sorry för att jag skrev lite mer än svar på din fråga.
det är ok, inget problem. Men där jag står just nu får jag ingen vettig träff på vad det kan vara för kabel.

H07RN-F är ju vanlig men vad kan ”min” förkortning vara?
 
GK100 GK100 skrev:
Känner du till äldre beteckningar kan du översätta med REVE dvs en någorlunda "tung" gummikabel som det hette då. Du ser det på 07 i början på denna dvs 700 V där förekommer för liknande sladdar även 03 och 05 motsvarande 300 och 500 V dvs betydligt lättare och med mindre tjocklek på isoleringen.
Tack. Så man kan nöja sig med de tre första och strunta i de två svårtydda, i detta fallet…
 
T Torpgubben skrev:
Tack. Så man kan nöja sig med de tre första och strunta i de två svårtydda, i detta fallet…
Nej alla har ju sin betydelse som du skrev tex RN-F och nu då BB-F dvs lite annat material men inget udda med BB som då äldre REVE och RN som RDOE. Båda alltså typiska gummikablar och med den högre isolationsklassen 07 och BB lite under RN sett till tex beständighet mot oljor mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.