Nu har jag kommit så långt i mitt bygge att jag ser ljuset i slutet av tunneln. Så nu ska det beställas LLVP då det verkar vara 4-8 veckors leverans- och installationstid på dessa över sommaren.

Men, vilken? Det handlar inte om besparing, endast komfort och enkelhet. Skön värme på vintern och ännu skönare kyla på sommaren.

Kyla på sommaren kanske är viktigast till och med. En liten radiator går alltid att ställa in vintertid om värmen är taskig. Men fläkta bort 33 gradig värme med korsdrag lär inte hända.

Jag har kikat på Fuji Electric RSG-09 KMCB.
Jag har även funderat på TOSHIBA SEIYA 25.

Det enda som gör att jag kikat på dessa är att jag läste att de är lämpliga för Attefallare och är av märken jag känner igen. Är de overkill för mina behov?
 
A
som du skriver så passar allt i en attefallare
jag sätter åtskilliga av fujimodellen i dessa
skulle tro att du får mest för pengarna så att säga
 
Seiya 10 enbart kyla
 
Tack för svar.
Jo, allt passar och fungerar. Men om jag begränsar mig till minsta möjliga peng i inköp, men som ändå levererar och håller kvalitet. Både värme och kyla.

Är Fuji det bästa alternativet då? Enkel att köpa via Elon är den i alla fall.
Jag har fått förslag från en vän att kika på Mitsubishi Hero 25 också. Lite dyrare, men modernare och inbyggd WIFI i priset.
 
A
Bart Bart skrev:
Tack för svar.
Jo, allt passar och fungerar. Men om jag begränsar mig till minsta möjliga peng i inköp, men som ändå levererar och håller kvalitet. Både värme och kyla.

Är Fuji det bästa alternativet då? Enkel att köpa via Elon är den i alla fall.
Jag har fått förslag från en vän att kika på Mitsubishi Hero 25 också. Lite dyrare, men modernare och inbyggd WIFI i priset.
är wifi en nödvändig onödighet så titta på fuji excelence som har detta inbyggt

Heron är ju top of the line, kanske inte det man sätter i en attefallare pga priset, och nu är väl det några månaders leveranstid på dessa
 
Daikin som jag har på huset är jag grymt nöjd med. Bra och billig kyla, men även värme.
 
Prisbilden mellan de olika märkena, med liknande prestanda, är ganska lika ser det ut som. Sen beror det på vad som ingår som standard, som Wi-Fi t ex. som kan göra priset lite högre.

Är det standard med elanslutning till utedelen? Jag har elektriker som drar tårar just nu och vill kunna förbereda. Fast anslutning antar jag?
 
Bart Bart skrev:
Prisbilden mellan de olika märkena, med liknande prestanda, är ganska lika ser det ut som. Sen beror det på vad som ingår som standard, som Wi-Fi t ex. som kan göra priset lite högre.

Är det standard med elanslutning till utedelen? Jag har elektriker som drar tårar just nu och vill kunna förbereda. Fast anslutning antar jag?
Stickpropp, jag kunde välja om den skulle hänga på utsidan eller insidan.
 
Är det så på alla modeller att det är valbart att ansluta antingen innerdel eller utedel? Om det inte är det skull det vara förnämligt att hitta någon sorts info på respektive modell vilken del som ska anslutas. Elektrikern är inte på plats mer än imorgon och jag vill gärna ha allt klart när denne drar. Kan jag ha det utvändigt är det att föredra. Så modeller som endast kan anslutas invändigt går bort i så fall.
 
A
pacman42 pacman42 skrev:
Daikin som jag har på huset är jag grymt nöjd med. Bra och billig kyla, men även värme.
eh.. tror inte att det var ett av förslagen, skall man blanda in ännu flera fabrikat och modeller så.... finns det åtskilliga fler kandidater
 
electroluxaren skrev:
eh.. tror inte att det var ett av förslagen, skall man blanda in ännu flera fabrikat och modeller så.... finns det åtskilliga fler kandidater
Jo, poängen är vara att det finns många andra bra märken också.
 
A
pacman42 pacman42 skrev:
Stickpropp, jag kunde välja om den skulle hänga på utsidan eller insidan.
följer du fler trådar så ser du att stickpropp inte är ett fäigt sätt att ansluta matning på en fast installerad produkt.
#bo.siltberg
 
A
Bart Bart skrev:
Är det så på alla modeller att det är valbart att ansluta antingen innerdel eller utedel? Om det inte är det skull det vara förnämligt att hitta någon sorts info på respektive modell vilken del som ska anslutas. Elektrikern är inte på plats mer än imorgon och jag vill gärna ha allt klart när denne drar. Kan jag ha det utvändigt är det att föredra. Så modeller som endast kan anslutas invändigt går bort i så fall.
Nu för tiden är det utsidan som matas generellt, pumpar från kina brukar vara tvärt om,
Men det finns ett antal maskiner som är förberedda med matning på såväl insida som utsida, tex toshiba och panasonic
 
electroluxaren skrev:
följer du fler trådar så ser du att stickpropp inte är ett fäigt sätt att ansluta matning på en fast installerad produkt.
#bo.stiltsberg
Ja, men det är så många av företagen ansluter produkterna och det är så många produkter skall anslutas enligt manual. Jag tittade på rätt många märken och installatörer innan jag köpte min och mer än hälften anslöts med stickpropp. I just mitt fall så behövde jag dessutom detta då jag pga en kommande ombyggnad skulle behöva ansluta till en byggcentral ett tag under tiden elen drogs om.
 
A
pacman42 pacman42 skrev:
Ja, men det är så många av företagen ansluter produkterna och det är så många produkter skall anslutas enligt manual. Jag tittade på rätt många märken och installatörer innan jag köpte min och mer än hälften anslöts med stickpropp. I just mitt fall så behövde jag dessutom detta då jag pga en kommande ombyggnad skulle behöva ansluta till en byggcentral ett tag under tiden elen drogs om.
bara kinesiska som har stickproppen monterad som man ev kan göra avsteg ifrån.
svensk el-lagstiftning går före asiatisk dito.
inget dock som hindrar en provisorisk lösning med skarvsladd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.