engs
Har nu kanske 4-5 ggr sen start i våras fått något intermittent problem med laddstation, eller mer troligt nätdel.
Lampan i laddstationen är plötsligt svart, bryter man spänningen på primärsidan av nätdelen och pluggar in igen fungerar det ok. Bryter man på sekundärsidan händer inget så gissar på nätdelen.

Har hittills alltid inträffat när klipparen stått parkerad enligt schemat, men kan vara slumpen att det aldrig hänt under drift.

Är väl inget jättebekymmer men tråkigt om det inträffar precis när man lämnat för 2 veckors semester eller så.
Sen är väl risken det förvärras.

Försökt söka på det men inte fått någon relevant träff. Är det något känt fel och lösning?
Nätdel är den troligaste felkällan tycker jag.
 
engs engs skrev:
Har nu kanske 4-5 ggr sen start i våras fått något intermittent problem med laddstation, eller mer troligt nätdel.
Lampan i laddstationen är plötsligt svart, bryter man spänningen på primärsidan av nätdelen och pluggar in igen fungerar det ok. Bryter man på sekundärsidan händer inget så gissar på nätdelen.

Har hittills alltid inträffat när klipparen stått parkerad enligt schemat, men kan vara slumpen att det aldrig hänt under drift.

Är väl inget jättebekymmer men tråkigt om det inträffar precis när man lämnat för 2 veckors semester eller så.
Sen är väl risken det förvärras.

Försökt söka på det men inte fått någon relevant träff. Är det något känt fel och lösning?
Nätdel är den troligaste felkällan tycker jag.

Har fått samma problem, har det löst sig för dig?

Mvh
 
engs
N NPSH skrev:
Har fått samma problem, har det löst sig för dig?

Mvh
Nej… jag har satt en plugg till hemautomationssystemet till den så jag kan gå in och boota om från distans som temporär lösning.
Pluggen loggar även förbrukning, går att se på den när den felar. Drar mindre och pulserande när den felar. Kan lägga upp lite skärmbilder när jag är hemma och inträffar igen.
 
engs
Graf som visar pulserande effektanvändning mellan 0 och 0,4 watt över en timme.
Såhär ser det ut när det felar.
Pulsar 0 - 0,4w.

Graf som visar energiförbrukning över en timme, stabil runt 3 - 3,1 watt, med tidsangivelser.
Normal drift med maskin i laddstation, men utan att den laddar.
Ligger stabilt runt 3 - 3,1w.

Båda graferna är under 1h tid.
 
Okej.

Min laddstation slocknar så fort att klipparen ska ladda. Gör med sedan en "norsk reset" på primärsidan av transormatorn så fungerar allt igen. Verkar vara min transformator som inte tål belastning.

Testar med en ny i eftermiddag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.