Hej,

Hålet som gör att vatten inte kan översvämma diskhon, det rinner ner i det lilla vita slangen, men vart ska jag koppla den till?

På pappret visar att man ska skära bort och koppla den i det röda markeringen, men vita röret är för stort och då måste man ha en grej att spänna den med.

Kan man borra hål vid det gula markeringen istället, eftersom där passar slangen bra?

Tack på förhand
 
  • Vattenlås och flexibel slang markerade med röda och gula cirklar för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsdetalj för diskbänk med utstickande vit slang och gul markering på träbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit flexibel avloppsslang hålls över instruktionspapper för diskho-anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det du visar med röd markering är väl till för att ansluta diskmaskin eller tvättmaskin.

Utan att veta närmare tror jag du är rätt ute att det är där du vill borra bräddavloppsslangen ska anslutas.
 
Ah ok, det är vad de 2 bilderna till vänster betyder, diskmaskin och tvättmaskin.

Så man ska alltså borra hål vid det gula markeringen fast det inte står nånting om det i beskrivningen?

Tack på förhand
 
Är du säker på att det inte redan är hål där som du inte kan se, testa att blåsa i röret.
Knepigt att det inte finns någon instruktion, men du visar ju inte heller bräddavloppsdelen i bild.
Det finns inget på baksidan av instruktionen?
Det finns ju också massor av diskhoar som saknar bräddavlopp så...
 
Krilleman
Det är din gula markering som gäller för bräddavloppet.

Borra ur botten och anslut det vita flex-röret direkt på. Ska passa utan slangklämma.
 
Finns ingen beskrivning om det på baksidan av pappret.
Fanns ett märke men inget hål, så jag borrade hål nu och det funkar.

Tack för all hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.