T
Mathias Nilsson2 Mathias Nilsson2 skrev:
Att köpa en geringskap för ett par tusenlappar och sen bara låta den samla damm i nåt förråd låter i mina öron ganska "korkat". Har sett en del avsnitt av "Arga snickaren" och han skäller ut folk som köper verktyg för att sen bara låta dom samla damm i nåt förråd. Likadant att man inte är aktsam om sina verktyg.
Jag vill ha en såg som jag vet fungerar, sågar rakt, har en vass klinga och finns tillgänglig när jag behöver den. Vad är korkat med det, och tror du att folk generellt är aktsamma om verktyg de hyr i några timmar?

Ok, jag använder min såg relativt ofta. Men jag har en kexfräs också, den används nog vart tredje år eller så. Men det är samma princip. Dessutom har jag både plats och råd. Jag tror du behöver se över din affärsidé, det finns ju tv-program där dåliga sådana sågas också (på tal om arga snickaren...)
 
C
T tanaris skrev:
Jag vill ha en såg som jag vet fungerar, sågar rakt, har en vass klinga och finns tillgänglig när jag behöver den.
"Vår" markentreprenadfirma hyrde en (vanlig) motorsåg på Cramo sist de var här och behövde ta ner några småträd. Dyr som f-n var den också. Kedjan var helt slut, tog typ 10 minuter för dem att nöta sig igenom en stam på 1 dm. Stod bara och skakade på huvudet och frågade om de inte ville låna någon av mina sågar? Någon fil hade de uppenbarligen inte heller fått med.

Nä, jag skulle inte heller hyra eller hyra ut sånt.

Ställning däremot funderar jag på att hyra ut våran när vi själva är klara med den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.