Jag har en högtryck som inte levererar högt tryck då en del av vattnet åker ut bakvägen via handtaget.
Jag funderar på om det ska bytas nån packning eller om man måste byta hela handtaget?
Någon med erfarenhet av samma fel?
 
  • Högtryckstvättens pistolhandtag med en vattenslang ansluten, där vattnet syns läcka ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Noxxan
  • Laddar…
Japp, saknas en packning längs upp (iaf om man jämför med min nilfisk)
 
  • Högtryckstvättanslutning med saknad packning jämfört med en Nilfisk-modell.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Hoppas att det är så enkelt, tack!
 
A
Min läcker ungefär så men från maskinen så att säga. Finns det nån packning där med?
 
C
B-byggaren skrev:
Min läcker ungefär så men från maskinen så att säga. Finns det nån packning där med?
Kolla..

Jag har en gammal Nilfisk med styv slang och den läckte vid maskinen som du säger. Tyvärr är den pressad i den ändan men man kan behålla kopplingen. Tror att jag tog bort lite metall runt om, skar av skadad slang och drog åt med slangklämma. Ny slang kostar orimligt mycket.

Det kan också vara så att pumpen haft vatten i sig och frusit sönder så att den läcker.
 
  • Gilla
Anonymiserad 192863
  • Laddar…
B-byggaren skrev:
Min läcker ungefär så men från maskinen så att säga. Finns det nån packning där med?
Om det inte är där man kopplar på slangen så kan det vara start/stop-ventilen som fryst sönder, kostar någon hundring att byta och är inte speciellt svårt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 192863
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.