Hur ska man tolka denna

Närbild på en gul gasflaska med etikett som visar datum "22 11/07 16".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Provtryck 2011 och gäller till 2016 TROR jag


Edit:

Jo juli 2011 11/07
Gällde till juli 2016
 
Oavsett om det är juli 2011 eller november 2007 så är det dags att provtrycka den. Fem års intervall på dessa.

Siffrorna i ringen är identifiering av vilket företag som provtryckt den.
 
Korvgubbe
Stämmer det som nino skriver. Siffrorna i cirkeln är provtryckningsanläggningens id-nummer.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Tackar. Den används för luftgevär men antar den måste provtryckas ändå
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tackar. Den används för luftgevär men antar den måste provtryckas ändå
För att få någon att fylla så måste den provtryckas, iaf någon seriös.

Är det till kolsyrevapen eller finns det för tryckluft enbart?
 
nino nino skrev:
För att få någon att fylla så måste den provtryckas, iaf någon seriös.

Är det till kolsyrevapen eller finns det för tryckluft enbart?
Det är sk PCP. Enbart tryckluft. Otur flaskan kan bara fylla bössan till 180 bar
 
Redigerat:
180 bar är under lägre gränsen för när jag har nytta av dykflaskan för pcp-vapen, man fyller vapnets tub normalt till runt 200 bar full tank. Rekommenderas starkt att byta till 300-barsflaska, gärna klassad för teknisk luft med 10-års provtryckningsintervall.
 
H Harald Blåtumme skrev:
180 bar är under lägre gränsen för när jag har nytta av dykflaskan för pcp-vapen, man fyller vapnets tub normalt till runt 200 bar full tank. Rekommenderas starkt att byta till 300-barsflaska, gärna klassad för teknisk luft med 10-års provtryckningsintervall.
Det är en 300 bars flaska såklart. Men måste toppas. Bössan ska ha 200 bar. Och brocock (LEP) patronerna ska ha 250

Hittade en granne på landet som kunde fylla den om jag lovade trycka den när jag kommer hem till Stockholm :)
 
Lite skillnad

Tryckmätare med mätvärden i fokus, närbild på en gasflaskas regulator med suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bränslepatroner av olika storlekar uppställda på ett blommigt bordstyg utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är en 300 bars flaska såklart. Men måste toppas. Bössan ska ha 200 bar. Och brocock (LEP) patronerna ska ha 250

Hittade en granne på landet som kunde fylla den om jag lovade trycka den när jag kommer hem till Stockholm :)
vad menar du med ”måste toppas”?
 
F fsn skrev:
vad menar du med ”måste toppas”?
Fylla från 200 till 300 bar, när trycket i flaskan är lägre än vad man behöver får man fylla på även om den inte är tom.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ganska bra grupperat på 15 meter med double action i snabb följd (Man spänner inte hanen utan man spänner via avtryckaren)
 
  • Skytte-måltavla med flera träffar nära mitten, demonstrerar precision på 15 meter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.