Skärm av en app för gräsmatteskötsel med inställningar för grässtorlek, bevattning och automatiskt schema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

se bifogad bild, vad justerar man med plus och minustecknet? De står automatiskt schema bredvid.
Samt, vid vilken procent åker den hem på laddning och vid vilken procent åker den ut igen om man har automatiskt schema?
 
Finns det ett nummer till nån man kan ringa på Worx?!
 
+ och - är för hur frekvent den ska klippa. Säger inget om intervall alls men verkar funka ok. Jag kör på högsta och är nöjd med klipparen.

Batteriet är litet så den kör ca 45 - 90 min beroende på gräsets tjocklek, höjd osv. Har för mig att den kör in vid ca 10-15%. Vill minnas att den går ut vid fullt batteri. Kan kolla en dag och återkomma.
 
Men va tror du om ett 6Ah batteri istället?
 
R Rolle85 skrev:
Men va tror du om ett 6Ah batteri istället?
Hur stor är din gräsmatta? Börja med det lilla och se om du är nöjd med resultatet efter ca 2 veckor. Tycker du den går för lite efter det så kanske ett större batteri är på sin plats.
Min går 1-2 gånger/dag på 105 kvm.
 
Jag har ca 200m2
 
Har nån testat radiolink?
 
R Rolle85 skrev:
Jag har ca 200m2
Börja med lilla batteriet och testa i någon vecka.
 
+- är hur ”energiskt” den skall klippa. Den baserar det automatiska schemat på väderprognos och klipper efter det. Varmt och torrt så klipper den mindre och en stund på förmiddagen och på kvällen för att gräset inte skall skadas.
Batteriet i maskinen borde räcka mer än väl, jag har lika stort batteri i min L1000 klippare som klipper ca 800m2, men blir en del spår längs avgränsningskabeln, i svängarna, då den behöver in och ladda många gånger per dag. Så eventuellt köper jag ett större batteri för att slippa
 
Fann 6ah batteri för typ 600kr på Amazon så en sån blir de nog på sikt. Ska bygga ut mattan lite då är de nog 250m2.
Nån som kör med Radiolink? Roboten förlorar kontakten på wifit när den är längst bort på mattan.
Sen hade jag ett problem: när jag installerade roboten så kunde den inte koppla upp sig mot routern, stog något om att man måste ”låsa upp något i routern” för att det skulle gå. Istället kopplade jag upp roboten mot en wififörstärkare och då gick det. Vad behöver man låsa upp i routern för att de ska gå att koppla direkt mot den?
 
Redigerat:
Problemet är nog inte batteriet i sig utan att laddaren är långsam på den lilla. Visserligen kommer den kanske orka vara ute längre varje gång ifall du laddar på natten och klipper på dagen men annars är det laddaren som borde uppdateras för att den ska hinna köra oftare. Sen om det räcker att bara byta själva nätadaptern till en kraftigare eller det är någon logik i själva basstationen det låter jag vara osakt.

Min kör 1h om dagen (manuellt schema) utom då det regnar och jag hade definitivt kunnat minska på det. Dock har jag bara strax under 100kvm men rätt långsmal så inte den lättaste för den att hinna över hela.

Det du behöver för att koppla upp den till routern är att köra på 2.4GHz bandet och inte 5GHz. Så lättast är kanske att stänga av 5GHz när du ställer in den om du inte har olika namn på de. Det gäller alltså även för mobilen du gör det på då det kommer gå fel annars.
 
Hm så basstationen skiljer dem åt?

Jag får väl testa att stänga av 5ghz helt nästa gång.
 
Jag tänkte bygga ut ytan den ska köra, vilken kabel är att rekomendera och löder ni skarvarna och sen sätter krimpslang?
 
Passar alla Worx batterier på 20V i deras klippare?
 
Redigerat:
R Rolle85 skrev:
Jag tänkte bygga ut ytan den ska köra, vilken kabel är att rekomendera och löder ni skarvarna och sen sätter krimpslang?
Grimsholm Greens är bra. Rejält isolerad = mindre risk för kabelbrott. Jag brukar enbart köra med de skarvkopplingarna som brukar vara från 3M, verkar hålla upp ok.

När du utökar, passa på att fräsa ner begränsningskabeln i marken. Jag gjorde det med tigersåg och kabeln genom ett Moraknivsfodral. Extremt skönt att veta att kabeln inte lör krypa fram efter vintern och det blir enklare när man vertikalskär eller mossriver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.