Hej. Surfade runt och såg länken till Bohuslänningen, nu har det kommit en till artikel om detta, det verkar som om att det är lite blåsväder där.
Men som jag uppfattar det hela så är det inte Smålandsvillans fel, utan den där Lars Karlsson som är den fula fisken e dramat, han är väl kanske deras frontfigur i regionen som deras säljare, vilket kanske inte är så bra. Kolla in denna länken för mer info.

Bohusläningen

Tycker faktiskt lite synd om grabbarna.
 
Hej !!
Känner att jag måste förtydliga lite..

Det är inte smålandsvillan som gjort fel, utan Bohuslänska Hus som ägs av Lars Karlsson.
Han har sålt tomter och hus utan att informera om att han lagt in en tomt mer än vad detaljplanen medger. Resultatet blir att tomterna blir så smala att husen han sålt till oss (innan vi fått bygglov) inte får plats på tomterna. Alla fick avslag på byggloven, så där stog vi med varsin tomt där husen som redan var beställda inte skulle få plats.. För att kunna bygga våra hus blev vi tvugna att godkänna varandras avikelser och det är inga små avikelser.. Reglerna säger att det skall vara 4 meter till tomtgräns på varje sida av huset, alltså skall det vara minst 8 meter mallan varje hus, men vi har bara 4 meter till tomtgräns på ena sidan av huset och bara 1 till 1,5meter på andra sidan. alltså kommer det att som mest bli 5 meter mellan husen, men i vårt fall bara 2-3 meter. Vi köpte villatomter och villor, men nu blir det ju rad eller kedjehusområde och hade vi velat bo i radhus hade vi köpt det. Det hade dessutom blivit mycket billigare..
Redan från början var priserna på tomterna enormt högt satta, sedan får man reda på att tomten man köpt till överpris är för liten för att huset man köpt av samma skojare skall få plats..
Vi är alla förstagångsbyggare och visade tydligt från början att vi hade begränsade kunskaper och att försäljaren fick vårt förtroende att sköta det hela på ett så bra sätt som möjligt, vilket han lovade att han skulle göra. I stället utnyttjade han vårt förtroende och okunskap till att blåsa oss och det tycker jag är bland det värsta man kan göra mot andra människor.. Vi har under det senaste halvåret försökt förhandla att otal gånger om att vi ska få tillbaka pengar för att tomterna blir alldeles för smala, vi får ju trots allt inte plats med husan han sålt till oss, men han har visat total ovilja inför det. Inte ens då en familj faktiskt hoppade av och chansen fanns att stycka upp den tomten och fördela på de fem som var kvar var han intresserad, utan i stället gicka han och sålde den på söndag utan att vi visste något och sedan var det ju för sent..

Jag kan inte annat än varna alla för att göra affärer med Bohuslänska hus ******* redigerat ****** som tar varje chans att lura någon för att tjäna pengar...
Ni lär se mer av den här historien, för vi har bara börjat......

/Detta inöägg har redigerats av Hempularen /moderator
 
Hej,
Det låter värkligen olyckligt att ni råkat ut för det här. Men min fråga är -har tomten krympt i kvm sedan ni skrev kontrakt? Har ni kontaktat en advokat?
 
Nej, tomterna har inte krymt i kvm räknat, problemet är att vi fick välja tomter efter en illustration där inga mått angavs, tomter och hus var inritade på ett sätt på illustrationen som inte går att genomföra i verkligheten. Vi valde de tomterna för att husen skulle ligga med baksidan i sydväst-läge och sedan visar det sig att husen inte får plats.. I köpekontraktet anges storleken på tomten i kvm och det stämmer med verkligheten så Lars Karlsson skulle säkert klara sig undan med det om man prövar det juridiskt, men även om han klarar sig juridiskt så tycker man ju att det finns ett moraliskt ansvar. Att sen gå ut i tidningen och påstå att den som är missnöjd kan dra sig ur utan att det kostat ett öre när jag har ett brev som Lars Karlsson själv skrivit och skickat till mig där det står att jag aldrig kan få tillbaka några pengar om jag drar mig ur är fruktansvärt lågt.
 
Satt precis och läste i Bohusläningen till frukosten, till min förvåning slog jag jag upp en hel sida till!!! Vilket handlade om Bohuslänska hus i Uddevalla, med Lars Karlsson i spetsen som säljare åt Smålandsvillan och Myresjöhus. Jag fattar inte hur han har kunnat hålla på med sina lurendrejerier, till och med byggnadsnämnden har svarat i tidingen och kritiserat tillvägagångsättet.
Jag kan nog inget annat göra än att hålla med Bruno om att det är skojare det skrivs om i tidningen. Stackars jävlar som gått på hans grejer, nu har en annan gatas byggplan ändrats från 7 till 10 tomter. Han kan omöjligtvis ha alla kunder nöjda på det området.
Frågan är vad Myresjöhus och Smålandsvillan anser om detta ansikte utåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.