Får felmeddelande Fel Kabel Saknas dagligen nuförtiden och den förblir i laddstationen. Jag kan dock gå ut och trixa lite genom att stänga av och på och sen manuellt skicka ut den via knapparna på gräsklipparen. Då kan han gå en eller ett par rundorna utan problem med kabeln och sedan tillbaka till laddstationen för att sedan åter få samma felmeddelande.

Någon som vet vad det kan bero på?
 
Dagens tur.

Kabel saknas, jag manuellt skickar ut den utan problem klipper den en rund och går hem och laddar för att sen få samma felmeddelande igen?
 
  • Skärmdump av en aktivitetslogg med notiser såsom 'Kabel saknas', 'Manuellt stopp', 'Laddar', 'Återvänder hem', och 'Klipper'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejsan !

Har samma bekymmer med min worx, men misstänker själv att det har med skarkopplingarna att göra. Dom man köper med silikon i, testade att byta en gammal skarv mot en ny skarv och då funkar det.
så för min del ska jag byta skarvarna till att löda och på med krympslang med lim på och funkar inte det vet jag inte vad det är :p
 

Bästa svaret

N Nyfiknanicke skrev:
Hejsan !

Har samma bekymmer med min worx, men misstänker själv att det har med skarkopplingarna att göra. Dom man köper med silikon i, testade att byta en gammal skarv mot en ny skarv och då funkar det.
så för min del ska jag byta skarvarna till att löda och på med krympslang med lim på och funkar inte det vet jag inte vad det är :p
Du får gärna återkoppla hur det gick
 
Det har funkat utan kabel fel sen jag bytt alla skarvar till att löda istället 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.