gräs.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har en idé om att stänga av zon 2 på bilden med en vridströmbrytare som jag monterar på ett staket precis bredvid min passage över garageinfart. Anledningen är att det står bilar på zon 2 ibland.

Jag tjuvar signal från en begränsningslina och drar en singeltråd se rosa lina, markerad med pilar. Den är endast ansluten till övrig begränsningslina från vridströmbrytaren.

Bör funka eller har någon en bättre idé?
 
Det borde räcka med en enkel slutning, borde inte behöva koppla ur del 2 av slingan.

Ingenting kan gå sönder om du provar, bara att klipparen kan bli lite förvirrad.

Prova och rapportera.

Protte
 
Fördelen om du bara kopplar ihop det med den lilla biten och låter resten vara på kopplat oxå är ju att guiden bör ha en chans att fortfarande fungera. Plus att det blir enklare att koppla oxå.
 
Tack! Tanken är att slinga två är på hela tiden men att den extra stumpen bara slås av och på precis som ni föreslår.
 
P pellikaan skrev:
[bild]

Jag har en idé om att stänga av zon 2 på bilden med en vridströmbrytare som jag monterar på ett staket precis bredvid min passage över garageinfart. Anledningen är att det står bilar på zon 2 ibland.

Jag tjuvar signal från en begränsningslina och drar en singeltråd se rosa lina, markerad med pilar. Den är endast ansluten till övrig begränsningslina från vridströmbrytaren.

Bör funka eller har någon en bättre idé?
Hej. Har Ryobi. Har begränsat en bit av gräsmattan som ej växer lika fort som den andra. Går utmärkta.
// Peter
 
J JanneSjo skrev:
fick tipps om denna brytare har inte provat själv ännu

[länk]
Jag kör med en trappbrytare, som väljer slinga i stället för att koppla in en extra "genväg" parallellt med den gamla: https://www.byggmax.se/strömbrytare-kapslad-atia-p295726
Kapslad strömbrytare monterad på en plåtfasad med hjälp av magnet, nära marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Har plåtfasad så med lite trix gick den att fästa med en magnet).
 
  • Gilla
JanneSjo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.