:cry: :worried::worried:min man har suttit på en kontorsstol med hjul på 'min' träningsmatta (som jag lånat) :cry::cry::cry:.
Nu ser den ut såhär. Kan jag göra något ? Vad kan jag göra ?
Alla goda råd mottages.
Skador på en rosa pusselmatta orsakade av hjulen på en kontorsstol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är typ en sådan matta:::
Pusselmattor | Budo & Fitness Sport (budofitness.se)
 
Be din man köpa en ny till den du lånat mattan av och behåll den där själv. Då får du en egen på köpet och den lär ju knappast vara oanvändbar pga det där.
 
  • Gilla
ylven och 6 till
  • Laddar…
Därför jag valde bort kontorsstol med hjul till hemmakontoret. Visst man måste lyfta stolen men det är mindre jobbigt en man kan tro. Iof hade ju en stol utan hjul gjort avtryck i den mattan också. Man kan ju undra hur din man tänkte :)
 
tack ni som svarat. Ja, även om jag mot all förmodan lyckas "fluffa" upp den igen är en ny matta det minsta man kan begära för att återlämna. Väntar fortfarande med nån som sitter med dunder-knep att både att fluffa matta och hur man ska få min man att tänka efter lite mer.

Undrar om inte stol med vanlig fot hade varit värre? Man får väl ha såndär vyssan-lull-tassar på allt min man sitterpå härdanefter.
 
Unikt namn
Mattan är ju konstruerad för en människas vikt utspritt över en människofot under kortare perioder. Om du ställer samma vikt på en väldigt liten yta blir belastningen för koncentrerad.
Om hjulet är hårt eller tassen under stolsbenet är av filt har mindre betydelse.
Stolar som ställs på mattan bör nog ha lika stora fötter som människor för att inte lämna fula märken.
 
  • Gilla
Ludde67
  • Laddar…
TRJBerg
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Därför jag valde bort kontorsstol med hjul till hemmakontoret. Visst man måste lyfta stolen men det är mindre jobbigt en man kan tro. Iof hade ju en stol utan hjul gjort avtryck i den mattan också. Man kan ju undra hur din man tänkte :)
Skulle inte personligen tänka mig en kontorsstol utan hjul. Skulle f ö aldrig ha någon ömtålig golvyta i närheten heller.
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
TRJBerg
M miis skrev:
tack ni som svarat. Ja, även om jag mot all förmodan lyckas "fluffa" upp den igen är en ny matta det minsta man kan begära för att återlämna. Väntar fortfarande med nån som sitter med dunder-knep att både att fluffa matta och hur man ska få min man att tänka efter lite mer.

Undrar om inte stol med vanlig fot hade varit värre? Man får väl ha såndär vyssan-lull-tassar på allt min man sitterpå härdanefter.
Varför inte se till att alla stolar han sitter på, särskilt kontorsstolar, inte finns i närheten av något ömtåligt och vice versa.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Testa att suga fast dammsugaren (bara slangen) då får du ett drag uppåt som kan lyfta den komprimerade mattan
 
  • Gilla
miis och 1 till
  • Laddar…
Ingen idé att försöka laga, mattan har blivit permanent deformerad. Kan gå tillbaka lite men aldrig helt. Köp en ny o lämna tillbaka
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Skulle inte personligen tänka mig en kontorsstol utan hjul. Skulle f ö aldrig ha någon ömtålig golvyta i närheten heller.
Jag har sett märken i massiv ekparkett av just kontorshjul. Nasty mot golv de där.
 
TRJBerg
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har sett märken i massiv ekparkett av just kontorshjul. Nasty mot golv de där.
Har inte erfarenhet av kombinationen kontorsstol och parkett men kan tänka mig. Nu har jag mest massiva olackade trägolv (breda plank). Då är nästan mindre märken en del av designen s a s.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Har inte erfarenhet av kombinationen kontorsstol och parkett men kan tänka mig. Nu har jag mest massiva olackade trägolv (breda plank). Då är nästan mindre märken en del av designen s a s.
Absolut är patina en del av grejen. Men vette fan om märken av kontorshjul räknas in :)
 
Ett sätt att skydda golvet. Kan även vara bra på en mjuk matta, men tveksam om det skulle funkat för TS matta… :rolleyes:
Golvskydd tex Ikeas

Transparent golvskydd under kontorsstol med hjul på trägolv.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Ett sätt att skydda golvet. Kan även vara bra på en mjuk matta, men tveksam om det skulle funkat för TS matta… :rolleyes:
Golvskydd tex Ikeas

[bild]
Se upp med de där på oljat eller lackat golv bara.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Ett sätt att skydda golvet. Kan även vara bra på en mjuk matta, men tveksam om det skulle funkat för TS matta… :rolleyes:
Golvskydd tex Ikeas

[bild]
Det är ju lysande att de har en stol med hjul på bilden. Med tanke på storleken på skyddet kan man ju faktiskt rulla flera centimeter innan man är utanför skyddet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.