Jag tittar på ett hus som har en 3 m mast på tomten, och jag trodde det var någon slags elgrej. Nu har det visat sig att det är ett vindkraftverk som inte används längre, och jag kan lätt räkna ut att det beror på att tomten ligger omgärdad av träd och att det blåser dåligt där (smart att bygga det från början, kan man tycka).

Själva propellern kanske är slängd för länge sedan, men vi kommer förmodligen vilja bli av med masten. Är det något man kan skänka till någon mot att denne kommer och monterar bort eländet? Eller är det bara att skrota tror ni?

Om vi själva slänger och skrotar, tror ni det är svårt att montera bort?

Jag har ingen aning om det är billigt eller dyrt med vindkraftverk, tänkte bara att om det är dyrt kanske det är någon del som går att återanvända.
 
En tre-meters mast är inte mycket för ett vindkraftverk. Men ta en bild av den och sätt ut den på Blocket. Det är säkert någon som vill ha den.
 
Där är säkert ett ordentligt betongfundament under jorden också, som verket sitter i.
 
Skruva/kapa ner skiten och sälj till Stena Metall eller något likande ställe. Metallskrot är värdefullt nuförtiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.