A
Så här blir det varje gång det regnat, och det behöver inte vara mycket (1-3mm på en hel natt räcker trots varma sommarmånaderna). Det är några trasiga punkter som det bokstavligen ligger vatten i och dessutom är betongen runt golvbrunnen ofta mörkare än resterande platta. Inget vatten hälls i brunnen ovanifrån heller (slangen som ligger kommer det bara några droppar ur någon gång ibland).

Jag har tyvärr inga ritningar på hur garage eller dräneringsrör går i marken, men huset byggdes - 91 så det borde ju vara bra gjort tycker man.. Huset köptes för 2 år sedan då utan några sådana här anmärkningar, varken från säljare, besiktare eller oss köpare.

Funderar på en fuktmätare, men det känns onödigt iomed att man ser och kan känna på vattnet som blir i hålen. Kan det vara så att det kommer upp vatten när det regnar (pga fel lut i rören under mark?) och som sedan torkar / rinner tillbaka, men att hålorna har liiitw mera vatten i sig så det inte hinner dunsta innan jag hinner se det på morgonen innan jobbet ..? Men då borde inte resterande betong vara så mörk större delen av tiden..

Någon som haft liknande problem?
MVH Christopher, Skaraborg
 
  • Bild på ett garagegolv med vattenansamlingar runt en golvbrunn, mörkare betong och en slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenpölar i trasiga punkter på en betongplatta efter regn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har det kommit upp vatten vid regn under hela tiden ni har bott där? Har det blivit värre med tiden?
 
A
Centano Centano skrev:
Har det kommit upp vatten vid regn under hela tiden ni har bott där? Har det blivit värre med tiden?
Centano Centano skrev:
Har det kommit upp vatten vid regn under hela tiden ni har bott där? Har det blivit värre med tiden?
Det som är på bilderna är det enda jag sett, och alltid efter regn (även mindre mängd). Jag hoppas det kommit upp genom brunnen, annars betyder det ju att betongen är mättad med vatten iomed att det "ligger i hålorna" tänker jag?

Har inte noterat detta innan, har inte spenderat överdrivet med tid i garaget innan heller så det kan ju vara pga det med då..
 
Men om det kommer upp vatten ur brunnen när det regnar är ju även det fel. Du får hålla koll på brunnen vid nästa regn och se vad som händer.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.