C
K Krux skrev:
Det finns massa saker jag inte tycker om hos folk men det är inget jag får Låta påverka mig i mitt jobb det är diskriminering.
Dock inte diskriminering i juridisk mening. Helt lagligt att välja bort någon som är tatuerad enligt min mening.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Nissens
K Krux skrev:
Vi får verkligen hoppas att du inte har något personalansvar
Jag har både personalansvar och affärsansvar. Båda är lika viktiga. Att anställa någon med tatueringar att representera företaget är dåligt både för personen och affärerna.

Enbart beroende på branschen. Det har inget med personliga värderingar att göra.
 
  • Gilla
  • Ledsen
ARJU och 5 till
  • Laddar…
Jag ogillar tatueringar starkt. Ser billigt ut för det mesta. Särskilt sådana som inte döljs av kläder.
Jag gråter lite innombords när jag ser en kvinna med tatueringar. Sorligt att förstöra något så vackert med massa fult klotter, eller teckningar/målningar.
 
  • Gilla
Bowman och 9 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Jag ogillar tatueringar starkt. Ser billigt ut för det mesta. Särskilt sådana som inte döljs av kläder.
Jag gråter lite innombords när jag ser en kvinna med tatueringar. Sorligt att förstöra något så vackert med massa fult klotter, eller teckningar/målningar.
Fast den som har gjort det har ju förmodligen gjort det för att den tycker det är fint...
 
Nissens Nissens skrev:
Vill inte uppge det av relevanta skäl. Men det är i sammanhang som syns i media.
Nej det är helt ok att inte vilja det.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Tog hål i ena örat som ung, det var populärt även bland killar då. 3 dagar senare skulle jag söka jobb "Ta ur örhänget sa morsan"
Fick jobbet, men när jag dagen efter skulle sätta tillbaka örhänget hade hålet växt igen. Blev aldrig mer nått örhänge.
Nån tatuering har det inte heller blivit, inte min grej. Vad andra har struntar jag fullständigt i.
Dock undrar jag över, apropå hur man ser ut, varför vissa i högre ställning måste ha så sanslöst tråkiga kläder, tex vår stadsminister Magda ?? Spökar de ut sig själva i dessa präktiga dräkter, eller är det nån annan tråkmåns som klär de ??
 
  • Gilla
katho75 och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fast den som har gjort det har ju förmodligen gjort det för att den tycker det är fint...
Javisst, men synliga tatueringar är det ju mest andra människor som ser… ;)
 
Jag undviker restaauranger där serveringspersonal är tatuerade. Jag tycker det är frånstötande. Ser ut som hudsjukdomar.
 
  • Gilla
  • Haha
Silly Bear och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har både personalansvar och affärsansvar. Båda är lika viktiga. Att anställa någon med tatueringar att representera företaget är dåligt både för personen och affärerna.

Enbart beroende på branschen. Det har inget med personliga värderingar att göra.
Vilka mer sållar ni bort? Bodybuilders, piercade, färgat hår, långa naglar? Listan kan ju göras oändlig om man inte ska störa nån.
 
  • Gilla
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Dock undrar jag över, apropå hur man ser ut, varför vissa i högre ställning måste ha så sanslöst tråkiga kläder, tex vår stadsminister Magda ??
Snacka inte skit om Magda! Hon är ju den bästa vi haft på år och dar tycker jag! :)
Men klädstilen i de kretsarna ska väl vara så, respektabelt och inte sticka ut för mycket. Det är väl kutym.
 
  • Arg
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 220941 och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Tror du att man väljer att vara homosexuell? Eller att man föds med tatueringar? :crysmile:
Handlar om att få vara den man vill vara, sig själv.
Vissa kan inte tänka sig vara otatuerade, lika lite som vissa andra inte kan tänka sig att vara heterosexuella.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Faktiskt något åt det hållet. Rökare och tatueringar hänger ofta ihop, en slump, kanske?
Jag har en tatuering men endast rökt ett bloss i hela mitt liv.
Är tatueringar lågklass? Tycker många i högre klass röker.
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Bara fult, ser ovårdat ut.
Klotter på en annars fin kropp. Illustration av kvinna i hatt med text om att inte tatuera sig som att inte sätta dekal på en Ferrari.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
katho75 och 13 till
  • Laddar…
Hitta semikändises jag pratade om ovan

original.jpg
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Beror helt på tatueringen enligt mig. En sån här tycker jag t.ex. aldrig skulle se missprydande ut. Möjligen kissemiss-prydande!
Vattenfärgsstil tatuering av en svart katt med schematiska drag på en persons hud, ser lekfull ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tillägg: Däremot kanske jag inte skulle skicka denne herre att representera på ett viktigt affärsmöte, oavsett hur imponerande tatueringen är:
Detaljerad tatuering på personens huvud som föreställer en sprucken skalle med en synlig mekanisk konstruktion under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och skulle jag våga sova bredvid en sån här utan att få mardrömmar? woman.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.