Hej! Sitter och skissar för att koppla in golvvärme, denna puck är den jag ska jobba med. Ligger på TN-S central.
Förstår inte hur det ska kopplas riktigt, detta är en laboration jag ska göra och läraren vill ej svara på hur vi gör då vi ska lära oss hitta info själva
 
  • Termostat för golvvärme med etiketterade anslutningar L, N och en jord, monterad på en TN-S central.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om din lärare inte vill svara för att ni själva skall finna svaren så skall ju inte vi göra det heller. För hur skall du då lära dig att hitta svaret.... :thinking:
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
R roli skrev:
Om din lärare inte vill svara för att ni själva skall finna svaren så skall ju inte vi göra det heller. För hur skall du då lära dig att hitta svaret.... :thinking:
Jo du har ju en poäng. Då jag letat i säkert 2 timmar efter svar och inte hittat något. Blir de svårt att klara uppgiften
 
Har du någon egen gissning? Något särskilt du tycker verkar svårt?
Om man har lite hum om hur golvvärme fungerar så är det inte särskilt svårt att tolka symbolerna.
 
Detta är väll ungefär hur jag tror. Då jag aldrig sett eller jobbat med värmegolv så är det svårt att tolka symbolerna
 
  • Skiss av installation för värmegolv med ledningar och sensor märkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tomasfr och 1 till
  • Laddar…
Det ser bra ut så långt, men en mycket viktig säkerhetsdetalj är oklar.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det ser bra ut så långt, men en mycket viktig säkerhetsdetalj är oklar.
Om du tänker på Jorden så skulle den kopplas på plint bakom apparaten. Men kan så klart sättas i tex wago.
Om jag missat något annat är jag helt lost :p
 
Du är rätt ute.
 
  • Gilla
Lyckan1337
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.