Hej,

Var precis inne på jcoboy bilder på badrum... sista inlägget i tråden "bilder...". Han har lagt någon slags metallist i "hörmnen" på kaklet.

Någon som vet vad detta är? Jag skulle gärna vilja få tag i sådana till hörnen vid det inkaklade fönstret som vi skall montera.

Mvh,
Åsa
 
Nu har jag inte sett bilderna som du nämner, men jag antar att du menar en sån här list för ytterhörn.

Finns i olika tjocklekar och färger, dom flesta som säljer kakel har dom ( t ex Höganäs).
Brukar vara 2,5 m långa och kosta kring 200 kr/st.
 
  • 508s18c1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dessa lister finns i både aluminium och plast. Satsa på aluminium även om det är marginellt dyrare.
 
Det är inte marginellt dyrare, snarare 3-4ggr så dyrt.

(Men i det stora hela är det inte så mycket pengar)
 
Jesca_j skrev:
Det är inte marginellt dyrare, snarare 3-4ggr så dyrt.

(Men i det stora hela är det inte så mycket pengar)
Med andra ord marginellt dyrare. ;)
 
Oavsett om de kostar sin vikt i guld eller inte så hade jag ändå tagit dem i stället för plast... Folk får säga vad de vill men jag har hittills inte stött på någon plast som inte har blivit risig med åren. Antingen gulnat, blivit repig, spröd, upplöst, blekt whatever. Pyntar man en förmögenhet på ett badrum kan man kosta på sig alulister oxo ;)
 
Finns hörnlist i metall på K-rauta har jag sett. 250 cm lång 229 kr
 
för den riktige snålvargen finns alulister på biltema för 89.90 i längd 2500mm. 6, 8 eller 10mm tjocka........
 
sedär ja... det var ju ännu bättre :)
 
Kosta för tusan på de hundralapparna extra och köp bra lister i den dimension som ni behöver. Ni kommer att tacka oss senare. ;)
 
Hade ett par lister från Bauhaus hemma och de hade inte alls lika hög finish som de från kakelhandlarn. Dessutom var listerna från kakelhandlarn strängpressade som ett ihåligt rör medan listerna från Bauhaus bara var som en vinge. Tyckte de verkade bökigare att såga och ha att göra med så jag lämnade tillbaka dem och tog de dyrare listerna.
 
Robert_Maria skrev:
Kosta för tusan på de hundralapparna extra och köp bra lister i den dimension som ni behöver. Ni kommer att tacka oss senare. ;)

menar du att listerna från biltema inte är bra, på vad sätt skiljer sig kvalite´n??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.