Hej,
Min gamla Rider som har funkat bra nån säsong vill nu inte samarbeta. När jag vrider på tändningen så händer ingenting. Batteriet är ok. Tänker att detta kan bero på att tändningslåset helt enkelt har gett upp, att det är någon kontakt som är dålig eller att det finns någon startspärr som strular. Vet dock inte riktigt i vilken ordning jag ska felsöka... Till frågorna så; vad finns det för startspärrar, eller vad man nu kallar det, på de här gamla klipparna? Vet ju att det finns en i sadeln som jag har pillat lite på utan framgång.
Hur är det med klippdäckets position, finns det någon spärr som kan strula som kan göra att startmotorn inte ens snurrar? Några andra tips? Tacksam för respons!
/Sebastian
 
Manuell låda eller hydrostatisk? Min brytare i spaken bråkar ibland då får man lägga i n lite mer våldsamt...
 
Andreas_kalmar skrev:
Manuell låda eller hydrostatisk? Min brytare i spaken bråkar ibland då får man lägga i n lite mer våldsamt...
Min är manuell. Får kanske prova lite våld...
 
Sitter en brytare som känner av att man har lagt i friläge skulle tippa på den
 
Andreas_kalmar skrev:
Sitter en brytare som känner av att man har lagt i friläge skulle tippa på den
Tack för respons!! Kan du på rak arm säga var denna brytaren sitter??
 
Problemet löst! Brytaren som du Andreas_Kalmar nämnde hade dålig kontakt, böjde till ett litet bläck och sen funkar det som det ska, stort tack!
 
Bra att det hjälpte lycka till med gräset...:)
 
S SebHjo skrev:
Problemet löst! Brytaren som du Andreas_Kalmar nämnde hade dålig kontakt, böjde till ett litet bläck och sen funkar det som det ska, stort tack!
Hej! Har precis köpt en Rider med samma problem.,är brytare lätt att hitta? Hoppas på svar trots att det är en tråd med några år på nacken /Mattias
 
Den sitter i spakkonsollen på höger sida bara att lossa den plastbiten som sitter på gaveln så bör du se den
 
  • Gilla
guadarian
  • Laddar…
Kanoners! Tack
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Den sitter i spakkonsollen på höger sida bara att lossa den plastbiten som sitter på gaveln så bör du se den
Hej,

Lite osäker på vilken brytare som menas - bild?
 
Har inte klipparen tillgänglig nu men den sitter bakom plastkåpan på höger sida av växelspaken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.