E Esmaralda skrev:
------------
Tack!
Esmaralda, du har tidigare skrivit om att du skulle namnge din "byggare" om ni inte kom överens.
Nu söker du advokat.
Varför har du ännu inte namngivet din byggare?
 
Nu får vi lugna ner det lite. Det är givetvis helt upp till en medlem här om man vill namnge ett företag som gjort något dåligt eller bra.
Och är man på väg in i en juridisk process bör man tänka till ytterligare.
 
  • Gilla
TreeView och 2 till
  • Laddar…
Kan rekommendera Bo Bergqvist på Fastighetsjuristerna i Göteborg, men min erfarenhet är från Göteborgsområdet, ca 10 år gammal och gällde en bostadsrätt
 
  • Gilla
Stoffe69
  • Laddar…
Jag delar åsikten som andra framfört att du ska välja ett advokat/jurist som arbetar med denna typ av juridik och har erfarenhet av liknande tvister sen tidigare. Om du räknar med en domstolsförhandling, att personen även har processvana i domstol.
 
H hempularen skrev:
Nu får vi lugna ner det lite. Det är givetvis helt upp till en medlem här om man vill namnge ett företag som gjort något dåligt eller bra.
Och är man på väg in i en juridisk process bör man tänka till ytterligare.
Kanske har Hempularen som moderator alltför mycket att läsa för att hinna med att förstå?

Om Hempularen hade haft bättre läsförståelse så hade hen säkert insett att I min fråga står varför...
 
H
lunnabo lunnabo skrev:
Esmaralda, du har tidigare skrivit om att du skulle namnge din "byggare" om ni inte kom överens.
Nu söker du advokat.
Varför har du ännu inte namngivet din byggare?
Det kan ju inte TS göra i detta läge när det kanske blir en process. Det är att störa processen som byggaren kamin dra nytta av.
 
Hej!

Tack för alla svar :)

Så småningom när vi vet mer vad slutresultatet av allt blir kommer jag troligtvis namnge denna byggare eller så kanske han hamnar på svarta listan. Självklart vill jag inte att andra ska råka illa ut men just nu måste jag tänka till lite som en annan påpekade ifall vi hamnar i en rättslig tvist.

Allt gott och stort tack till alla som engagerade sig :)
 
  • Gilla
globaljuggler och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.