Upptäckte nyligen att det finns nya (?) kategorier tillgängliga i Biltemas app som jag inte sett förut. De är, avvikande, skrivna på engelska trots att appen i övrigt är på svenska med mina inställningar:
Skärmdump av Biltemas app visar kategorimeny med byggvaror, några på engelska.

Det intressanta är att det är varutyper som mig veterligen inte funnits på Biltema innan. Än så länge är det helt tomt på faktiska varor under dessa kategorier, dock. Förbereder de appen för nya varor som ännu inte börjat säljas?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
LoweW
Intressant! Hade vart roligt att se och jämföra deras produkter med K-Rauta etc etc.

Men det kan ju också vara så att appen utvecklas av ett annat företag där den kategori och underkategorier används som exempel och att någon på Biltema bara råkat publicera det i samband med andra ändringar.
 
Om de börjar sälja byggvaror så kommer det vara samma leverantörer som de vanliga byggvaruhusen utom möjligen på några få produkter. Jag har dessutom svårt att se var de skulle ha grejerna i sina varuhus utan att bygga om/ut rejält.
 
Eventuellt kanske de kapar någon del av befintligt sortiment som säljer dåligt, eller om de bara håller sig till de varuhus som har plats för det? Who knows :cool:
 
B
Såg att varuhuset i Västerås i princip dubblats i storlek. Har inte hunnit kolla på vad som hänt med sortimentet, men det är rätt stort varuhus nu i alla fall.
 
Bil och byggtema.
Iofs var länge sen det bara handlade om bil.
 
Lite skillnad idag än när de hade butiken i en källaren på en hyresfastighet i Linköping och enbart bildelar, nostalgi:D
 
Tja, avansen är väl inte så dålig på byggmaterial
och inköpsorganisation och logstik har de redan på plats.

Bara bra med mer konkurrens.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
C
B BSOD skrev:
Såg att varuhuset i Västerås i princip dubblats i storlek.
Oj, det hade jag missat totalt. Hoppas att de fixat så att det blir lättare att hitta det man letar efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.