Hej,
Är det någon som kan tipsa om var jag kan få tag på en lämplig arbetsbeskrivning för ett villabygge? Ska bygga ett 250 kvm stort hus och har en byggare som åtar sig jobbet men vars offerter är alldeles för knapphändiga. Måste få ner rubb och stubb i en arbetsbeskrivning så inte summorna drar iväg.
 
  • Gilla
Peak81
  • Laddar…
S Sillafar skrev:
Hej,
Är det någon som kan tipsa om var jag kan få tag på en lämplig arbetsbeskrivning för ett villabygge? Ska bygga ett 250 kvm stort hus och har en byggare som åtar sig jobbet men vars offerter är alldeles för knapphändiga. Måste få ner rubb och stubb i en arbetsbeskrivning så inte summorna drar iväg.
Hade varit mycket intressant att ta del av!
 
Det beror ju helt på hur huset är konstruerat. Arbetsbeskrivningen utgår från konstruktionsritningen där alla material är specade ner på spik- och skruvnivå.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
S Sillafar skrev:
Hej,
Är det någon som kan tipsa om var jag kan få tag på en lämplig arbetsbeskrivning för ett villabygge? Ska bygga ett 250 kvm stort hus och har en byggare som åtar sig jobbet men vars offerter är alldeles för knapphändiga. Måste få ner rubb och stubb i en arbetsbeskrivning så inte summorna drar iväg.
Jag kan hjälpa dig med beskrivning kopplat till Ama som även säkerställer/beskriver produktionsresultat. Bygg och eller rumsbeskrivning är vanligast men det finns olika detaljnivåer även här.
Skriv lite mer detaljerat hur du har tänkt dig så kan vi nog lösa något.
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Hej,
Hade varit väldigt intresserad av att få resonera om detta och ev betala för att få hjälp att beskriva detta.
 
P Peak81 skrev:
Hej,
Hade varit väldigt intresserad av att få resonera om detta och ev betala för att få hjälp att beskriva detta.
Ja det är ett bra dokument som beskriver hur det ska utföras samt med vilket resultat.
 
P Peak81 skrev:
Hej,
Hade varit väldigt intresserad av att få resonera om detta och ev betala för att få hjälp att beskriva detta.
@Peak81 hör av dig om du vill veta mer /ha hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.