Är i full färd med att bygga växthus och för att slippa ha en vattenslang liggande på gräsmattan när det ska vattnas ska jag gräva ned en vattenslang. Vattenledning är tänkt att matas från vanliga utomhuskranen som sitter på huset. Slangen som går från växthuset skall grävas ned och sedan gå in under det trädäck som ligger i anslutning till vattenkranen. Jag skulle sedan vilja ha en snygg genomföring med snabbkoppling på trädäcket precis under vattenkranen. Från snabbkopplingen i trädäcket kan jag då ha en kort trädgårdsslang till utkastaren på huset som är enkel att koppla bort när det inte ska vattnas. Har hittat Gardenas anslutningspunkt https://www.gardena.com/se/produkter/bevattning/pipeline/anslutningspunkt/966408701/ för sprinklersystem som egentligen är gjord för nedgrävning i mark men som ju också skulle kunna sänkas ned i trallen. Något som testat denna för annat än sprinklers? Någon som har förslag på annan koppling/genomföring som också skulle fungera?
 
J jagu skrev:
Är i full färd med att bygga växthus och för att slippa ha en vattenslang liggande på gräsmattan när det ska vattnas ska jag gräva ned en vattenslang. Vattenledning är tänkt att matas från vanliga utomhuskranen som sitter på huset. Slangen som går från växthuset skall grävas ned och sedan gå in under det trädäck som ligger i anslutning till vattenkranen. Jag skulle sedan vilja ha en snygg genomföring med snabbkoppling på trädäcket precis under vattenkranen. Från snabbkopplingen i trädäcket kan jag då ha en kort trädgårdsslang till utkastaren på huset som är enkel att koppla bort när det inte ska vattnas. Har hittat Gardenas anslutningspunkt [länk] för sprinklersystem som egentligen är gjord för nedgrävning i mark men som ju också skulle kunna sänkas ned i trallen. Något som testat denna för annat än sprinklers? Någon som har förslag på annan koppling/genomföring som också skulle fungera?
Går i samma funderingar - hur gjorde du, eller vad kom du fram till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.