Köpte en Electrolux Flow H3 värmepump, vill förberedda markstativ innan tekniker kommer att installera
köpte själv markstativen från Jula,
1-undrar behöver någon gummi mellan ben och tegelsten?
2- behövs skruva benet till tegelsten?

Vitt markstativ för värmepump monterat på tegelstenar med grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
sam2018 sam2018 skrev:
Köpte en Electrolux Flow H3 värmepump, vill förberedda markstativ innan tekniker kommer att installera
köpte själv markstativen från Jula,
1-undrar behöver någon gummi mellan ben och tegelsten?
2- behövs skruva benet till tegelsten?

[bild]
Du bör höjja ramen i benen
Behövs inget gummi
Men Julas är väldigt rangliga (jag skulle aldrig vågat använda dessa) så du får kolla om de behöver förankras
 
sam2018 sam2018 skrev:
Köpte en Electrolux Flow H3 värmepump, vill förberedda markstativ innan tekniker kommer att installera
köpte själv markstativen från Jula,
1-undrar behöver någon gummi mellan ben och tegelsten?
2- behövs skruva benet till tegelsten?

[bild]
Varför använda Julas skräp?

Då är det definitivt bättre att välja montörens egna lösni g som dessutom ska vara anpassad för pumpen.
 
B Boende45 skrev:
Varför använda Julas skräp?

Då är det definitivt bättre att välja montörens egna lösni g som dessutom ska vara anpassad för pumpen.
Montören kom för att installera/montera men sa att markstativ är slut i hela Sverige och vill installera på vägg istället, men ger vibration och hörs om montera på vägg så enda stället som fanns bara 1 st marskstativ var Jula i Bromma, så köpte jag den.
 
Sittställning
Det blir säkert kanon! Min pump står på stenar och det är ingen fara alls.
 
sam2018 sam2018 skrev:
Montören kom för att installera/montera men sa att markstativ är slut i hela Sverige och vill installera på vägg istället, men ger vibration och hörs om montera på vägg så enda stället som fanns bara 1 st marskstativ var Jula i Bromma, så köpte jag den.
Jag har 3 luftvärmepumpar i 3 olika hus. Två av dom sitter på fasader med tjocklek ca 15 cm, dvs fritidshus och en på villafasad. Samtliga på medföljande väggstativ.

Ingen av dom vibrerar så att det hörs inomhus.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.