på förgasaren sitter det ett munstycke.A Andreas Andersson6 skrev:
sitter under ställskruven för tomgången.
öppna där och för in en ståltråd och blås sedan ur med tryckluft eller bromsrengöring.
återmontera igen och testa.
Hur går det, har du fått ordning på den ojämna gången
känns likadan efter det också.skoge skrev:
Går bra som i videon helt kall i ca 30-60sek sen börjar det igen.
Tog några bilder på förgasarenA Andreas Andersson6 skrev:
Om du lossar luftfilter så den får mer luft hjälper det?
Prova lossna tanklocket så det inte är för tätt?
Säger inte att det hjälper men testa kostar inget
Prova lossna tanklocket så det inte är för tätt?
Säger inte att det hjälper men testa kostar inget
Min tanke var att den verkar gå fet, den går bra vid kallstart men när den blir varm så får den för mycket.
Ett igensatt luftfilter kan bromsa luften så att den då går fett så att den nästan går på choke alltid.
Har tyvärr inga andra bra förslag.
Ett igensatt luftfilter kan bromsa luften så att den då går fett så att den nästan går på choke alltid.
Har tyvärr inga andra bra förslag.
Nyfiken, men ska den skruven vara helt iskruvad? Eller är det en ställskruv? Fattar inte av videon.S skylark skrev:
Har du tagit lös bränsleslangen till förgasaren och kollat om flödet från tanken genom slangen verkar bra.
Du kan även förvissa dig om oljenivån är den rätta, kolla i instruktionsboken om var nivån skall vara. Vid överfyllnad kan oljan påverka balansvikterna som hör till gasregulatorn, nu gissar jag, men oljenivån är ju lätt att kolla.
Även armen som sitter på gasregulatoraxeln kan du kolla att den är rätt justerad genom att lossa muttern som klämmer fast armen på axeln och med en kombinationstång vrida axeln medurs till det tar stopp, axeln går att vrida kanske 20-30° totalt. Om det inte går att vrida axeln då är den justerad som den ska i annat fall så kanske du har felet där till varför motorn går upp och ner i varv.
Innan du justerar gasregulatoraxeln förvissa dig om att fjädrarna till gasmekanismen sitter där dom ska och att stag inte är krokigt eller har lossnat, ha även gasen på tomgång.
Tänk på att armen skall sitta kvar på axeln under justering, bara lossas.
Även armen som sitter på gasregulatoraxeln kan du kolla att den är rätt justerad genom att lossa muttern som klämmer fast armen på axeln och med en kombinationstång vrida axeln medurs till det tar stopp, axeln går att vrida kanske 20-30° totalt. Om det inte går att vrida axeln då är den justerad som den ska i annat fall så kanske du har felet där till varför motorn går upp och ner i varv.
Innan du justerar gasregulatoraxeln förvissa dig om att fjädrarna till gasmekanismen sitter där dom ska och att stag inte är krokigt eller har lossnat, ha även gasen på tomgång.
Tänk på att armen skall sitta kvar på axeln under justering, bara lossas.
Produkter som diskuteras: "kombinationstång"
Kombinationstänger
Kombinationstänger, även kända som universaltänger, är mycket användbara verktyg som kombinerar flera funktioner i en enda enhet. Dessa tänger kan ha greppzoner för att hålla både rundade och platta objekt, skärblad för att klippa tråd,
Läs mer
Hade samma gång på min vid säsongsstart, en klippo med honda gcv 160-motor.
Hade småskräp i tanken, gud vet hur det kommit dit…, som jag rensade ur. Tömde flottörkoppen på bensin men hittade inget annat som såg konstigt ut i förgasaren.
Funkar fint igen.
Hade småskräp i tanken, gud vet hur det kommit dit…, som jag rensade ur. Tömde flottörkoppen på bensin men hittade inget annat som såg konstigt ut i förgasaren.
Funkar fint igen.