Hej. Har ett FTX aggregat från 1985 som tillverkats av Fläkt. På sommaren blir ju luften som kommer in genom ventilerna för varm. Dom har tydligen en sommarinsats som man sätter in istället för den vanliga värmeväxlaren. E det någon som har någon erfarenhet av denna ? Funkar det ? Sommarinsats för ventilationsaggregat, Fläkts Rexovent, på en webbsida med prisangivelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av webbsida med information om sommarinsats för FTX system, text på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kopplade in ovanstående igår. Nu har det ju varit så pass varmt ute så blir inte så stor skillnad men den gör helt klart sitt jobb. Temperaturen sjunker sakta när det är kallare ute. Helt klart värt pengarna när det är närmare 30 C° ute.
 
  • Öppen ventilation med synligt fläkthjul och metallkanaler som nyligen installerats för kylning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Underbart. Var köpte du sommarinsatsen och var kostade den ? Har du samma aggregat som mig och är insatsen av den typ jag la i min tråd ? Tusen tack på förhand
 
Hållis 13 Hållis 13 skrev:
Underbart. Var köpte du sommarinsatsen och var kostade den ? Har du samma aggregat som mig och är insatsen av den typ jag la i min tråd ? Tusen tack på förhand
Köpte från fläktbutiken, dom skickade den snabbt det enda var att det inte följde med någon monteringsanvisning. Jag har nog samma (typbeteckning RDAA 1-4-1 ). Vist jag hade hoppats på ännu större skillnad men upplever det ändå som svalare speciellt nattetid.Det har ju bara gått snart ett dygn så vår väl se om någon vecka.
. Temperaturdiagram som jämför inomhus- och utomhustemperatur för igår och idag, visar marginell svalka nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Underbart. Vad kostade den ?
 
Hållis 13 Hållis 13 skrev:
Underbart. Vad kostade den ?
Den gick på 1998 kr.
 
Någon frakt ?
 
Behövde du betala för frakt ?
 
Jag säljer min sommarkasset(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.